Wat verzamelen?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
irish guards
Lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 11 dec 2006, 15:31
Locatie: ridderkerk

Wat verzamelen?

Bericht door irish guards »

Wie mijn oude verzamel topic heeft gezien weet dat ik van best veel landen spullen heb.
Maar ik wil me nu een beetje op Brits/Canadees orienteren.
Maar Duits vind ik ook heel erg mooi,want zijn jullie tips of opmerkingen erover?
Is Duits te betalen voor een jongen van 13?

Graag hoor ik jullie antwoord.
(Binnenkort zal ik mijn nieuwe topic openen met mijn nieuwe aanwinsten)

Gr Jens.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Wat verzamelen?

Bericht door michiel01 »

Duits voor een jongen van 13 lijkt mij niet te betalen, of je moet een erg goed verdienend baantje hebben of je ouders moeten je sponsoren.

Een kleine nuance, het is wel afhankelijk van wat je op het gebied van Duitsland wilt verzamelen, wil je foto's verzamelen dan kan dat best. Wil je echter uniformen met uitrusting etc gaan verzamelen, dan zou ik zeggen, wacht een paar jaartjes en zorg dat je een goed betalende baan krijgt.
Gebruikersavatar
irish guards
Lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 11 dec 2006, 15:31
Locatie: ridderkerk

Re: Wat verzamelen?

Bericht door irish guards »

michiel01 schreef:Duits voor een jongen van 13 lijkt mij niet te betalen, of je moet een erg goed verdienend baantje hebben of je ouders moeten je sponsoren.

Een kleine nuance, het is wel afhankelijk van wat je op het gebied van Duitsland wilt verzamelen, wil je foto's verzamelen dan kan dat best. Wil je echter uniformen met uitrusting etc gaan verzamelen, dan zou ik zeggen, wacht een paar jaartjes en zorg dat je een goed betalende baan krijgt.
Bedankt voor de info, ja Duits is echt duur maar wel mooi!!
Heeft iemand anders nog wat erbij te melden?
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Wat verzamelen?

Bericht door Nico Roelofs »

irish guards schreef:Wie mijn oude verzamel topic heeft gezien weet dat ik van best veel landen spullen heb.
Maar ik wil me nu een beetje op Brits/Canadees orienteren.
Maar Duits vind ik ook heel erg mooi,want zijn jullie tips of opmerkingen erover?
Is Duits te betalen voor een jongen van 13?

Graag hoor ik jullie antwoord.
(Binnenkort zal ik mijn nieuwe topic openen met mijn nieuwe aanwinsten)

Gr Jens.
Weet niet wat tegenwoordig het budget is van een 13 jarige maar lijkt me niet heel erg hoog. Maar gezien de tijd waar we nu in zitten vraag ik me af welk verzamelgebied uberhaupt nog fatsoenlijk is voor een 13 jarige. Er is op die leeftijd vast wel iets leuks op te bouwen maar je zal veel geduld moeten hebben voor de nodige centen. Want ook Brits en Canadees is aardig in prijs gestegen. Voor een set Britse ammo boots betaal je tegenwoordig ook een 250 euro voor. En is dat betaalbaar voor een 13 jarige? Begon zelf op me 11e en toen lagen de prijs stuk lager als dat ze nu liggen maar ook toen moest ik al lang sparen voor een kledingstuk.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Wat verzamelen?

Bericht door michiel01 »

Ik begrijp je uitspraak dat Duits erg mooi is om te verzamelen, maar ja ik verzamel Duits en ja het is erg mooi, zo vind ik de zwarte Panzer kleding ook erg mooi, maar mijn budget laat dat nou eenmaal niet toe, dus doe ik het ook niet.

Ik denk dat Je de afweging moet maken tussen wat je wilt en wat je kunt betalen, hoe lang je bereidt bent om te sparen voor iets en of je dat de moeite dan daarvoor vindt. Dat is een beslissing die je alleen zelf kan maken, jij beheerdt je eigen budget en jij weet wat je het liefst wilt verzamelen.
Gebruikersavatar
irish guards
Lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 11 dec 2006, 15:31
Locatie: ridderkerk

Re: Wat verzamelen?

Bericht door irish guards »

Ja bedankt voor de tips.
Maar eigenlijk vind ik het heel moeilijk om mijn richting te vinden :oops:
Soms heb ik zo een gevoel (dan kijk ik naar topics van mensen die al jarenlang verzamelen) oo dat moet ik verzamelen.
Het is eigenlijk steeds verschillend.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Wat verzamelen?

Bericht door coco »

Je moet bij jezelf na gaan wat je wilt verzamelen!
En misschien kan je overwegen Duits en Geallieerd te doen, en het dan houden op kleine spulletjes, wat me zoiezo wel lijkt bij iemand van 13.

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Wat verzamelen?

Bericht door Haplo »

Klein spul is zeker mooi om te verzamelen.
Als ik bijvoorbeeld dit topic er eens bij pak, kan je zien dat er heel veel klein materiaal tussen zit.
Sommige mensen zullen het misschien niks vinden, maar persoonlijk vind ik het wel 1 van de mooiere collecties.
En het is nog wel redelijk te doen.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
irish guards
Lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 11 dec 2006, 15:31
Locatie: ridderkerk

Re: Wat verzamelen?

Bericht door irish guards »

Topic mag op slot ik hou het bij Brits/Canadees.
Plaats reactie