dolk
-
- Lid
dolk
Hallo deskundigen,
Na het overlijden van mijn schoonvader zijn we spullen aan het opruimen. Hij verzamelde spullen vanuit de tweede wereldoorlog.
Hij heeft o.a. een dolk en volgens mijn schoonmoeder is dat een originele.
Tekst is: mein Ehre heisst Treue. Het lukt mij niet om hier een foto te plaatsen...
Ook andere dolken en twee (onklaar gemaakte) wapens had hij.
Is er een manier om hier foto's te kunnen plaatsen?
Ik zou graag jullie mening hebben over de spullen.
Na het overlijden van mijn schoonvader zijn we spullen aan het opruimen. Hij verzamelde spullen vanuit de tweede wereldoorlog.
Hij heeft o.a. een dolk en volgens mijn schoonmoeder is dat een originele.
Tekst is: mein Ehre heisst Treue. Het lukt mij niet om hier een foto te plaatsen...
Ook andere dolken en twee (onklaar gemaakte) wapens had hij.
Is er een manier om hier foto's te kunnen plaatsen?
Ik zou graag jullie mening hebben over de spullen.
- rutger
- Lid
Re: dolk
Roel R. schreef:http://www.imageshack.us/
ik verwacht nu geen gezeur meer jongens, maak deze maar stickysobel schreef:stap 1!
surf naar http://www.imageshack.us.
stap 2!
klik op bladeren en zoek het fotobestand op in je computer dat je wilt uploaden.
stap 3!
klik op het pictogrammetje host it!, en wacht tot de volgende pagina is geladen.
stap 4!
nadat de volgende pagina is geladen zie je diverse balkjes met daarin de url van je afbeelding, kies hierbij Thumbnail for forums (1)
stap 5!
zorg nu dat de tekst in het vakje Thumbnail for forums (1) word geselecteerd, druk op ctrl C en vervolgens in het vakje waar je je reactie schrijft op het forum ctrl V
bij het plaatsen van je bericht zie je automatisch de foto!
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''
Nelson Mandela
Nelson Mandela
-
- Lid
Een dolk met mein ehre heisst treue, is gewoon een SS dolk en ik heb overigens nog nooit een bajonet gezien met dat opschrift 
Aan de andere kant heb je wel gelijk, maar ik vermoed dat het hier om een SS dolk gaat.
mvg,

Aan de andere kant heb je wel gelijk, maar ik vermoed dat het hier om een SS dolk gaat.
mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
- racefiets
- Lid
- Gegeven: 3 keer
- Ontvangen: 35 keer
Er zijn in de jaren 70 veel bayonetten geetst in Engeland met allerlei verschillende opschriften.coco schreef: en ik heb overigens nog nooit een bajonet gezien met dat opschrift![]()
@anne35
Kom je uit Nederland of uit Belgie?
- JimK
- Lid
- Contacteer:
De SS dolk is een replica.
De HJ dolk is ook een replica.
De LW dolk is ook een replica.
De bajonetten zijn wel origineel. Alleen lijkt het exemplaar K98 zonder schede mij sterk afgeslepen. De andere met zwarte schede en leren frog is een K98 bajonet in mooie staat.. De lange bajonet is denk ik spaans Toledo of in ieder geval export mauser.
Het pistool P38, is hier een vergunning voor aanwezig???? anders illegaal voorhanden.
Het geweer (k98) dient ook onklaar te zijn, of op verlof te staan.
Gr. Jim
De HJ dolk is ook een replica.
De LW dolk is ook een replica.
De bajonetten zijn wel origineel. Alleen lijkt het exemplaar K98 zonder schede mij sterk afgeslepen. De andere met zwarte schede en leren frog is een K98 bajonet in mooie staat.. De lange bajonet is denk ik spaans Toledo of in ieder geval export mauser.
Het pistool P38, is hier een vergunning voor aanwezig???? anders illegaal voorhanden.
Het geweer (k98) dient ook onklaar te zijn, of op verlof te staan.
Gr. Jim
-
- Lid
-
- Lid
Ik woon in Nederland.
Beide wapens zijn onklaar gemaakt. Moet daar dan toch een vergunning voor zijn?
Gelukkig zijn ze niet van mij
Waaruit blijkt inderdaad dat het om een replica gaat en werden die replica's dan ook lang geleden gemaakt?
Mijn schoonvader heeft de dolk ook weer van een oude man gekregen die hem jaren op zolder had bewaard....
Beide wapens zijn onklaar gemaakt. Moet daar dan toch een vergunning voor zijn?
Gelukkig zijn ze niet van mij

Waaruit blijkt inderdaad dat het om een replica gaat en werden die replica's dan ook lang geleden gemaakt?
Mijn schoonvader heeft de dolk ook weer van een oude man gekregen die hem jaren op zolder had bewaard....
-
- Lid
Dat zijn verkoperspraatjes, de Dolken zijn Replica.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;