Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb vanmiddag deze helm voor 2 euries op de kop getikt. Weet iemand wat voor een dit is?
De man zei dat het een Russische helm was en dat hij werd gebruikt werd om mensen te begraven. Dit lijkt me echter vaag dus vandaar dit topic
Het lijkt mij een Britse Turtle helm? Maar dan vraag ik me af wat de tekst CPL betekent.. Misschien Corporal of iets dergelijks?
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Westwall schreef:
De man zei dat het een Russische helm was en dat hij werd gebruikt werd om mensen te begraven. Dit lijkt me echter vaag dus vandaar dit topic
Eén goede tip voor het herkennen van mogelijke Sovjet-Russische militaria; De Russen hanteren het Cyrillisch alfabet en niet het Latijnse alfabet, welke wij gebruiken. De Russen zullen dus stempels met Cyrillische lettertekens in hun uniformen, uitrustingsstukken enz. zetten (uitzonderingen zoals Lend Lease even buiten beschouwing gelaten). Het getal 221 zou nog kunnen maar de letters CPL dus niet. Het Cyrillisch alfabet kent het letterteken L niet (in Cyrillisch zou dit dan iets van CПЛ moeten zijn).
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!