inhoud verwijderd wegens verlaten forum.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Mijn collectie

Bericht door S1991 »

Volgens mij ligt er nog al wat replica in die display case niet?
Het Ritterkreuz mit Eichenlaub und Schwertern, Spanienkreuz, EK1 en EK2 lijken me namaak vanaf deze foto's of zijn ze origineel? Wat ik eigenlijk wel betwijfel met het Ritterkreuz en Spanienkreuz, ook die Schirmmütze lijkt me replica.
Als je slim bent, zorg je dat je al je replica de deur uit stamt en geheel opnieuw begint met goede en nette originele items. Deze fout heb ik ook gemaakt.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Re: Mijn collectie

Bericht door dennisb »

omgitsme schreef:Volgens mij ligt er nog al wat replica in die display case niet?
Het Ritterkreuz mit Eichenlaub und Schwertern, Spanienkreuz, EK1 en EK2 lijken me namaak vanaf deze foto's of zijn ze origineel? Wat ik eigenlijk wel betwijfel met het Ritterkreuz en Spanienkreuz, ook die Schirmmütze lijkt me replica.
Als je slim bent, zorg je dat je al je replica de deur uit stamt en geheel opnieuw begint met goede en nette originele items. Deze fout heb ik ook gemaakt.

Grt


Bij het ritterkreuz heeft hij zelf al aangegeven dat deze Replica is, en het Spanienkreuz blijkt ook repro. Leer alsjeblieft eens lezen voordat je wat post.
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Mijn collectie

Bericht door Von Brand »

jeroen wo2 schreef:Uhm... we slachten een hond en gebruiken zijn staart als camouflage? :lol:
Honden zijn lievv, niet doen :h

Maar leuke collectie. Er zitten een aantal leuke items tussen. :yes:
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: Mijn collectie

Bericht door david879 »

Ik zag je Bidprentjes, waar kan je die kopen?
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Mijn collectie

Bericht door Westwall »

Bidprentjes staan regelmatig op Marktplaats. Maar ook een forumlid biedt er een paar aan http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=45&t=22431
Gebruikersavatar
mtdr
Lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:43
Locatie: Gld

Re: Mijn collectie

Bericht door mtdr »

david879 schreef:Ik zag je Bidprentjes, waar kan je die kopen?
Kijk maar eens op ebay, daar staan er genoeg op!
Verzamel D-Day Soldbucher.
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Mijn collectie

Bericht door Westwall »

mtdr schreef:
david879 schreef:Ik zag je Bidprentjes, waar kan je die kopen?
Kijk maar eens op ebay, daar staan er genoeg op!
Inderdaad. Ik was het al vergeten :P
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: Mijn collectie

Bericht door david879 »

dankje!
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Mijn collectie

Bericht door Nick U »

ik heb nog 10 bidprentjes die weg mogen voor E20.

Volgens mij is dat geen slechte prijs... maar laat ik hier geen verkooptopic van maken... pb maar als je geintresseerd bent, kheb ook nog duitse foto's als je dat leuk vind..

pb maar ;)
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: Mijn collectie

Bericht door SiNiStEr »

Nico Roelofs schreef:
Nick U schreef:om eerlijk te zijn omdat ik het er wel goed vond uitzien ( mening) en om je een scenario te geven: bijvoorbeeld dat een duitser de riem gevonden heeft bij duinkerken ofzo.. dus het kan wel en ik vond het er wel goed uitzien.
Ja sorry maar die kruisriem is echt onzinnig dat die er op zit. Heeft geen enkele meerwaarde, buiten dat jij het er wel leuk uit vind zien. Maar je helm heeft al wintercamo dus wat is dan de toegevoegde waarde van die gele kruisriem op de helm? Daarnaast gleidt die kruisriem er zo af zondere enige fatsoenlijke bevestiging.
Kruisriem lijkt me inderdaad niet erg realistisch, toch werd er wel gebruik gemaakt van Brits spul als camoflage op helmen door de Duitsers. Onderstaande helm (in mijn bezit) is daar een voorbeeld van:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Het betreft hier een Luftwaffe velddivisie M42 helm met de laat oorlogse rauchtarn verf die aan het eind van de oorlog achter is gebleven in een boerenschuur in Lochem (Gelderland) toen de Duitsers verder terugtrokken richting de Heimat. De band om de helm is een kinriem van een Britse MkII of MkIII helm waar de oorspronkelijke eigenaar van de helm dankbaar gebruik heeft gemaakt door hem impovisorisch om de helm te bevestigen.
Er zijn daarnaast ook foto's bekend van Duitse soldaten die Britse para camonetjes over hun helmen dragen.

Verder zijn er bij mij geen toepassingen bekend van Brits materiaal op of bij Duitse helmen.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Mijn collectie

Bericht door Nick U »

Bedankt voor de aanvulling! Zo zie je maar weer in tijden van oorlog gebruik je alles wat in je bereik is.

Mooie helm!
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Mijn collectie

Bericht door magicdutchmen »

Sinister; zou je een paar foto's kunnen plaatsen van dergelijke improvisorisch aangebrachte camo op Duitse helmen. Mag ook in een aparte topic uiteraard.
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Mijn collectie

Bericht door Nick U »

Ja die zou ik ook graag zien, mag gerust in dit topic ;)
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: Mijn collectie

Bericht door SiNiStEr »

magicdutchmen schreef:Sinister; zou je een paar foto's kunnen plaatsen van dergelijke improvisorisch aangebrachte camo op Duitse helmen. Mag ook in een aparte topic uiteraard.
Nick U schreef:Ja die zou ik ook graag zien, mag gerust in dit topic ;)
Wil ik best plaatsen maar wat willen jullie dan precies zien? Hoe deze camo is aangebracht of alleen wat voor soorten ik ken? En dan alleen geimproviseerde camo van Britse uitrusting of geimproviseerde camo op helmen in het algemeen? (In dat laatste geval kunnen we er beter een apart topic van maken waar iedereen zijn imput in kan gooien). :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Mijn collectie

Bericht door Nick U »

/
Laatst gewijzigd door Nick U op 24 okt 2009, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gesloten