inhoud verwijderd wegens verlaten forum.
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Re: Mijn collectie
Volgens mij ligt er nog al wat replica in die display case niet?
Het Ritterkreuz mit Eichenlaub und Schwertern, Spanienkreuz, EK1 en EK2 lijken me namaak vanaf deze foto's of zijn ze origineel? Wat ik eigenlijk wel betwijfel met het Ritterkreuz en Spanienkreuz, ook die Schirmmütze lijkt me replica.
Als je slim bent, zorg je dat je al je replica de deur uit stamt en geheel opnieuw begint met goede en nette originele items. Deze fout heb ik ook gemaakt.
Grt
Het Ritterkreuz mit Eichenlaub und Schwertern, Spanienkreuz, EK1 en EK2 lijken me namaak vanaf deze foto's of zijn ze origineel? Wat ik eigenlijk wel betwijfel met het Ritterkreuz en Spanienkreuz, ook die Schirmmütze lijkt me replica.
Als je slim bent, zorg je dat je al je replica de deur uit stamt en geheel opnieuw begint met goede en nette originele items. Deze fout heb ik ook gemaakt.
Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
-
- Lid
omgitsme schreef:Volgens mij ligt er nog al wat replica in die display case niet?
Grt
Bij het ritterkreuz heeft hij zelf al aangegeven dat deze Replica is, en het Spanienkreuz blijkt ook repro. Leer alsjeblieft eens lezen voordat je wat post.
- Von Brand
- Lid
Honden zijn lievv, niet doenjeroen wo2 schreef:Uhm... we slachten een hond en gebruiken zijn staart als camouflage?
Maar leuke collectie. Er zitten een aantal leuke items tussen.
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
-
- Lid
- Westwall
- Lid
Bidprentjes staan regelmatig op Marktplaats. Maar ook een forumlid biedt er een paar aan http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=45&t=22431
- mtdr
- Lid
Kijk maar eens op ebay, daar staan er genoeg op!david879 schreef:Ik zag je Bidprentjes, waar kan je die kopen?
Verzamel D-Day Soldbucher.
- Westwall
- Lid
Inderdaad. Ik was het al vergetenmtdr schreef:Kijk maar eens op ebay, daar staan er genoeg op!david879 schreef:Ik zag je Bidprentjes, waar kan je die kopen?
-
- Lid
- Nick U
- Lid
ik heb nog 10 bidprentjes die weg mogen voor E20.
Volgens mij is dat geen slechte prijs... maar laat ik hier geen verkooptopic van maken... pb maar als je geintresseerd bent, kheb ook nog duitse foto's als je dat leuk vind..
pb maar
Volgens mij is dat geen slechte prijs... maar laat ik hier geen verkooptopic van maken... pb maar als je geintresseerd bent, kheb ook nog duitse foto's als je dat leuk vind..
pb maar
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.
Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
- SiNiStEr
- Lid
Kruisriem lijkt me inderdaad niet erg realistisch, toch werd er wel gebruik gemaakt van Brits spul als camoflage op helmen door de Duitsers. Onderstaande helm (in mijn bezit) is daar een voorbeeld van:Nico Roelofs schreef:Ja sorry maar die kruisriem is echt onzinnig dat die er op zit. Heeft geen enkele meerwaarde, buiten dat jij het er wel leuk uit vind zien. Maar je helm heeft al wintercamo dus wat is dan de toegevoegde waarde van die gele kruisriem op de helm? Daarnaast gleidt die kruisriem er zo af zondere enige fatsoenlijke bevestiging.Nick U schreef:om eerlijk te zijn omdat ik het er wel goed vond uitzien ( mening) en om je een scenario te geven: bijvoorbeeld dat een duitser de riem gevonden heeft bij duinkerken ofzo.. dus het kan wel en ik vond het er wel goed uitzien.
Het betreft hier een Luftwaffe velddivisie M42 helm met de laat oorlogse rauchtarn verf die aan het eind van de oorlog achter is gebleven in een boerenschuur in Lochem (Gelderland) toen de Duitsers verder terugtrokken richting de Heimat. De band om de helm is een kinriem van een Britse MkII of MkIII helm waar de oorspronkelijke eigenaar van de helm dankbaar gebruik heeft gemaakt door hem impovisorisch om de helm te bevestigen.
Er zijn daarnaast ook foto's bekend van Duitse soldaten die Britse para camonetjes over hun helmen dragen.
Verder zijn er bij mij geen toepassingen bekend van Brits materiaal op of bij Duitse helmen.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
- Nick U
- Lid
Bedankt voor de aanvulling! Zo zie je maar weer in tijden van oorlog gebruik je alles wat in je bereik is.
Mooie helm!
Mooie helm!
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.
- magicdutchmen
- Lid
- Contacteer:
Sinister; zou je een paar foto's kunnen plaatsen van dergelijke improvisorisch aangebrachte camo op Duitse helmen. Mag ook in een aparte topic uiteraard.
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
- Nick U
- Lid
Ja die zou ik ook graag zien, mag gerust in dit topic
- SiNiStEr
- Lid
magicdutchmen schreef:Sinister; zou je een paar foto's kunnen plaatsen van dergelijke improvisorisch aangebrachte camo op Duitse helmen. Mag ook in een aparte topic uiteraard.
Wil ik best plaatsen maar wat willen jullie dan precies zien? Hoe deze camo is aangebracht of alleen wat voor soorten ik ken? En dan alleen geimproviseerde camo van Britse uitrusting of geimproviseerde camo op helmen in het algemeen? (In dat laatste geval kunnen we er beter een apart topic van maken waar iedereen zijn imput in kan gooien).Nick U schreef:Ja die zou ik ook graag zien, mag gerust in dit topic
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
- Nick U
- Lid
/
Laatst gewijzigd door Nick U op 24 okt 2009, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.