Ok, dat kan inderdaad komen doordat het zeer strak gespannen is. Lijkt me zeer waarschijnlijk zelfs als het inderdaad draad betreft. Als je dit namelijk te slap spant krijg je dat het snel gaat pluizen en er lelijk uit gaat zien. Iets wat je natuurlijk niet kunt hebben bij een net uniform.rood schreef:sorry voor de later reactie, maar het is keihard. Misschien is het wel strak gespannen maar het is zeker niet zacht.SiNiStEr schreef:Allereerst top aanwinsten! Erg mooi!michiel01 schreef:zeer nette aanwinsten, de kokarde van je kepi lijkt mij het meest op verkleurd gouddraad (als dat kan...) want het is wel erg licht.![]()
Dan over de kokarde. Het betreft hier geen goud of zilverdraad. Goud of zilver zijn namelijk metalen en deze verkleuren niet. Als ik het hier zo zie is er gebruik gemaakt van een zijde achtige draad in 2 verschillende kleuren. Draad klinkt misschien een stuk minder interessant maar als het inderdaad zijdedraad is, is het minstens even duur geweest als een kokarde van zilver of gouddraad.
Hoe voelt de kokarde aan? Zijde voelt zacht aan, zilver en/of gouddraad koud en hard.
Er blijft dus de vraag of het dan koud of gewoon kamertemperatuur aanvoelt. Moeilijke van dit soort dingen is dat het vanaf foto's nauwelijks te beoordelen is. Als ik het in de hand heb zou ik het je waarschijnlijk zo kunnen zeggen.