Bovendien kan ik bij stap 2 ook helemaal geen nieuw record aanklikken, en ik snap niet wat de bedoeling van die zoekfunctie is.

Ik heb zelf ook een keer de helpdesk moeten benaderen maar dat was geen probleem en ik kreeg netjes antwoord, dus het is altijd het proberen waard.De helpdesk van Adlib benaderen heeft denk ik geen zin. Het gaat hier tenslotte om een gratis versie. Meestal geven software fabrikanten hier geen ondersteuning aan.
Als je werkelijk zoveel objecten hebt dan is de volledige Adlib Museum versie zeker een goede investering voor jou denk ik dan maar. Je verzameling zal tenslotte dan ook wel een leuke waarde vertegenwoordigen. Interessant om te vermelden is dat er ook een Object ID tabblad in het programma aanwezig is. Blijkbaar is dit een internationale standaard voor het beschrijven van kunst en antiquiteiten, ten behoeve van de preventie van kunstdiefstal en mogelijke identificatie van gestolen of anderszins verdwenen objecten. Toch wel een mooie gedachte als je verzameling dan op zo'n manier is gedocumenteerd.Nico Roelofs schreef:Ik zal eens gaan informeren bij Adlib! Als het van Lite zo over te zetten naar een hogere versie dan moet dat geen probleem zijn. Maar schat dat ik die hogere versie wel nodig heb of over een niet al te lange periode. Alleen al mijn emblemen collectie is als 10% van wat ik in kan voeren en dan nog maar niet te spreken over de rest van de collectie.
Heb besloten eerst de lite versie te downloaden. Dan eerst maar eens bekijken of ik het een fijn werkbaar programma vind. Tenvens gelijk ook even informeren wat een betaalde versie kost. Als beide te doen zijn dan zal ik een hogere versie aanschaffen.asjemenou schreef:Als je werkelijk zoveel objecten hebt dan is de volledige Adlib Museum versie zeker een goede investering voor jou denk ik dan maar. Je verzameling zal tenslotte dan ook wel een leuke waarde vertegenwoordigen. Interessant om te vermelden is dat er ook een Object ID tabblad in het programma aanwezig is. Blijkbaar is dit een internationale standaard voor het beschrijven van kunst en antiquiteiten, ten behoeve van de preventie van kunstdiefstal en mogelijke identificatie van gestolen of anderszins verdwenen objecten. Toch wel een mooie gedachte als je verzameling dan op zo'n manier is gedocumenteerd.Nico Roelofs schreef:Ik zal eens gaan informeren bij Adlib! Als het van Lite zo over te zetten naar een hogere versie dan moet dat geen probleem zijn. Maar schat dat ik die hogere versie wel nodig heb of over een niet al te lange periode. Alleen al mijn emblemen collectie is als 10% van wat ik in kan voeren en dan nog maar niet te spreken over de rest van de collectie.