Op de grond
Te beginnen met mijn officier infanterie, met het zakboekje en naamplaatje van het 18 R.I. En een kist van het 12 R.I.
Verder draagt hij een toegangspas (zie pagina 10), een 16mm miniatuur van de militaire eremedaille in het zilver, een agenda met aantekeningen van het 6 R.I., een m1912 wandelsabel, same brown riem, laarzen, een m34 helm met een CM1939 stempel, en een fluitje.
Al mijn hoofddeksels op een rijtje:
Een officiersschuitje met leeuwtje, officierskepie met jagerembleem, 2x M34 uit 1939 zonder plaat en een M27 met twee CM stempels (detail foto´s op pagina 10)
En m`n laatste grootte aanwinst, een LW hkp64 M40 SD. Compleet met binnenwerk en kinriempje, heeft wel wat geleden. (voor meer foto`s zie pagina 11)
En ook een LW adelaar met zwarte backing.
Alle zakboekjes en naamplaatjes bij elkaar:
En wat overig Nederlands papierwerk, een agenda 1939 en 1940. Toegangsbewijs voor het algemeen hoofdkantoor, tweetal voorschriften.
In de vitrine
Een leuk setje van een Nederlander die voor de BS is gaan werken:
Wat zaken uit de familie, een persoonsbewijs en eremedaille in het brons met oorkonde van mijn oud tante en het zakboekje van haar opa.
En mijn andere vitrine:
Een zeer complete set van een Nederlander die in '43 te werk gesteld is in Duitsland.
Wat het zo bijzonder maakt is dat elk papiertje, van de verzend bewijzen van de brieven naar huis tot de bonnen voor buitenlandse arbeiders er allemaal bij zitten. Een zeldzame set die je niet tegenkomt.
En daar onder: Heel veel bonnen, 8 persoonsbewijzen, 11 stamkaarten en 3 verschillende hoesjes, een plankje met een slagzin over de bon.
Muurdecoratie
Een leuke lijst met 4 prenten rechtsonder staat Infanterie 1930-1940.
Een foto in lijst van een soldaat ter paard.
En nog een tweetal best grote foto`s:
En ook heb ik op het moment meer dan 100 Nederlandse foto`s van voor 1940 en een Nederlands foto album en wat setjes foto`s.
Bekijk ze allemaal op: http://picasaweb.google.nl/jop.boer/FotoS#
Binnenkort een nieuwe update!