Onbekende voorwerpen etc

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Onbekende voorwerpen etc

Bericht door david879 »

Mijn opa heeft in 1949 de diensplicht gehad en nu zitten we thuis met een aantal voorwerpen waarvan we de betekenis niet weten.
Kan iemand naar aanleiding van de foto de rang benoemen en de functie (ik zat te denken aan instructeur).

Mijn andere opa is in '45 opgepakt door de Feldgendarmerie en naar Duitsland gestuurd om te werken. Hij zat in Holsterhausen bij Dorsten in de Otto Weddingen Schule. Heeft iemand informatie over deze Schule.

[img][img=http://img196.imageshack.us/img196/9804/scannen0001nlf.th.jpg][/img]
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Onbekende voorwerpen

Bericht door asjemenou »

Afbeelding

De kraagpatjes zijn van een sergeant der 1e klasse, algemene dienst. Het embleem eronder is die van een sportinstructeur (beiden ingesteld op 9 november 1946). Dit embleem werd op de linker ondermouw gedragen.

Wat je andere vraag betreft, deze is niet zo makkelijk te beantwoorden. Heb je al eens "gegoogled" op de gemeente website van Holsterhausen? Wellicht heeft men daar ook iets van een streekarchief. Zo'n streekarchief kan je dan misschien wel verder helpen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: Onbekende voorwerpen etc

Bericht door david879 »

Oke bedankt voor je reactie! Ik had al gegoogled op de schule maar ga jouw tip uitvoeren. Heel erg bedankt!
Plaats reactie