Panzer5's collectie

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Panzer5
Lid
Lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:03
Locatie: Leeuwarden

Panzer5's collectie

Bericht door Panzer5 »

Hallo, dit is mijn collectie :) .

Knijpkat:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er staat op:

Made in Holland ( kan niet goed lezen wat er staat )
Type 7424-03

En ernaast:
( kan niet goed lezen wat er staat )
De Hollande
2s ( of 2 5 ) volt - 01A

( Zou graag willen weten door wie die is gebruikt )

NSKK bevo kopie:

Afbeelding
Afbeelding

Duitse Bundeswehr zaklamp (?)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Duitse Rijk Postzegels

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Panzer5 op 13 aug 2009, 18:29, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Panzer5's collectie

Bericht door fritz derochebrune »

Een heel mooi begin :wink:
Persoonlijk zou ik de kopie NSSK bij het groter worden van je verzameling doorverkopen - ik houd niet zo van replica's - , maar dat is een persoonlijke mening natuurlijk.
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
Panzer5
Lid
Lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:03
Locatie: Leeuwarden

Re: Panzer5's collectie

Bericht door Panzer5 »

fritz derochebrune schreef:Een heel mooi begin :wink:
Persoonlijk zou ik de kopie NSSK bij het groter worden van je verzameling doorverkopen - ik houd niet zo van replica's - , maar dat is een persoonlijke mening natuurlijk.
Bedankt :). Ja ik wil liever ook origineel :wink:.
Ik heb ook nog veel Tankjes en Artillerie modellen enz. :)
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Panzer5's collectie

Bericht door S1991 »

Ik ga mee met wat Fritz zegt.
Replica is echt not-done bij verzamelaars. Heb dezelfde fout gemaakt en dan wordt je erg verafschuwd bij verzamelaars.
En ook als je na-oorlogs erin hebt zitten. Dus als je slim bent verkoop je het en koop je eerst boeken over dat wat je wilt gaan verzamelen. En dan kies je wat je precies gaat verzamelen en dan doe je dat en niets anders. Heb ook deze fout gemaakt door luk raak dingen te kopen en geen boeken te kopen. Maar heb uiteindelijk toch de boeken gekocht voor datgene wat ik verzamel en het heeft me al ontzettend goed geholpen.
Dus mijn tip, doe dit ook.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Panzer5
Lid
Lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:03
Locatie: Leeuwarden

Re: Panzer5's collectie

Bericht door Panzer5 »

Bedankt voor de tips, ik heb m'n Zaklamp ook te koop staan maar ( nog ) niemand wil hem kopen :(.
Sommige originele van bepaalde dingen (zoals NSKK) vind je haast nooit, alleen op engelse sites.
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Panzer5's collectie

Bericht door sniper snoop »

Het begon bij mij ook met enkele kogeltjes, een Mills en een schrapnel met een huls. Nog geen tien bijeen. Nu heb ik een verzameling aan granaten (waarvan twee authentieke Stielhandgranaten M1917's.), hulzen, schrapnels en sinds gisteren ook HE granaten. En nog talrijke dingen.

Het begint altijd met 1 iets. Door wat te sparen, heb je gauw een mooie verzameling. Doe zo verder! Het begint al zeer goed. Jij hebt spullen in uw bezit die je zelden terug vind bij de beginners. Met andere woorden, je vind meestal bij een beginner een badge, medaille, helm, kogels, etc.....

Succes en welkom in de wereld van de verzamelaars! :wink:
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Panzer5
Lid
Lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:03
Locatie: Leeuwarden

Re: Panzer5's collectie

Bericht door Panzer5 »

Bedankt :).

Ik zou heel graag medailles enzo willen hebben en helmen enz.
Kan iemand zeggen hoeveel mijn knijpkat waard is en door wie die is gebruikt? Er staat geen Wehrmacht op maar wel tekst in het duits. :wink:
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4837
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: Panzer5's collectie

Bericht door patrickh »

Hier wat meer info over de knijpkat:

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/knij ... yID=287950
Gebruikersavatar
matthewGrunn
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 apr 2009, 17:40
Locatie: Groningen

Re: Panzer5's collectie

Bericht door matthewGrunn »

Leuke verzameling .Goed begin :yes:
Groetjes Matt
World War 2 Collector
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Panzer5's collectie

Bericht door S1991 »

Panzer5 schreef:Bedankt voor de tips, ik heb m'n Zaklamp ook te koop staan maar ( nog ) niemand wil hem kopen :(.
Sommige originele van bepaalde dingen (zoals NSKK) vind je haast nooit, alleen op engelse sites.
Ook al heb je hem te koop staan ooit heeft iemand er wel interesse in omdat hij dat object net zoekt. Alleen het is na-oorlogs dus misschien minder geïnteresseerde erin. Originele dingen vind je altijd wel, het een moeilijker dan het ander. Ook al zie je het op Engelse sites staan als je het echt wilt hebben koop je het. Heb ik nu ook weer met aantal foto's, de verkoper vraagt er best veel voor maar goed ik vind ze bijzonder en aangezien ik al meerdere foto's van die reeks heb ik wil ze graag hebben en ben er dus bereid voor om redelijk wel wat voor te betalen.

Iedereen is klein begonnen en ergens begonnen, het is dus niet erg. Maar boeken zijn de grondlegsels van elke goede verzamelaar en verzameling.
Maak niet dezelfde fout als velen, heb je vragen over iets als je er een boek over hebt bijv. staat natuurlijk altijd vrij, daarvoor zijn er zulke forums waar mensen je kunnen helpen.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Panzer5
Lid
Lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:03
Locatie: Leeuwarden

Re: Panzer5's collectie

Bericht door Panzer5 »

omgitsme schreef: Ook al heb je hem te koop staan ooit heeft iemand er wel interesse in omdat hij dat object net zoekt. Alleen het is na-oorlogs dus misschien minder geïnteresseerde erin. Originele dingen vind je altijd wel, het een moeilijker dan het ander. Ook al zie je het op Engelse sites staan als je het echt wilt hebben koop je het. Heb ik nu ook weer met aantal foto's, de verkoper vraagt er best veel voor maar goed ik vind ze bijzonder en aangezien ik al meerdere foto's van die reeks heb ik wil ze graag hebben en ben er dus bereid voor om redelijk wel wat voor te betalen.

Iedereen is klein begonnen en ergens begonnen, het is dus niet erg. Maar boeken zijn de grondlegsels van elke goede verzamelaar en verzameling.
Maak niet dezelfde fout als velen, heb je vragen over iets als je er een boek over hebt bijv. staat natuurlijk altijd vrij, daarvoor zijn er zulke forums waar mensen je kunnen helpen.

Grt
Ja dat is zo, kun je me vertellen welke boek(en)?
Meestal heb je een Credit Card nodig om uit Engeland te bestellen, die heb ik dus niet.
En verzendkosten zijn ook vaak duur.
Jullie hebben mischien werk, dus is het mischien niet veel voor jullie :P.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Panzer5's collectie

Bericht door S1991 »

Panzer5 schreef:
omgitsme schreef: Ook al heb je hem te koop staan ooit heeft iemand er wel interesse in omdat hij dat object net zoekt. Alleen het is na-oorlogs dus misschien minder geïnteresseerde erin. Originele dingen vind je altijd wel, het een moeilijker dan het ander. Ook al zie je het op Engelse sites staan als je het echt wilt hebben koop je het. Heb ik nu ook weer met aantal foto's, de verkoper vraagt er best veel voor maar goed ik vind ze bijzonder en aangezien ik al meerdere foto's van die reeks heb ik wil ze graag hebben en ben er dus bereid voor om redelijk wel wat voor te betalen.

Iedereen is klein begonnen en ergens begonnen, het is dus niet erg. Maar boeken zijn de grondlegsels van elke goede verzamelaar en verzameling.
Maak niet dezelfde fout als velen, heb je vragen over iets als je er een boek over hebt bijv. staat natuurlijk altijd vrij, daarvoor zijn er zulke forums waar mensen je kunnen helpen.

Grt
Ja dat is zo, kun je me vertellen welke boek(en)?
Meestal heb je een Credit Card nodig om uit Engeland te bestellen, die heb ik dus niet.
En verzendkosten zijn ook vaak duur.
Jullie hebben mischien werk, dus is het mischien niet veel voor jullie :P.
Ik heb ook geen werk hoor. ;)
Alleen nu in de zomervakantie heb ik een vakantie baantje kunnen regelen, best kl*te werk maar het verdient goed en daar doe ik het voor.
De boeken weet ik niet zo 1,2,3 maar je kan het beste kijken op http://www.historymedia.nl of bol.com voor goede boeken over dat wat je wilt gaan verzamelen.
Je hoeft geen Credit Card te hebben om iets uit Engeland of Amerika te bestellen, meestal is PayPal al voldoende.
Als je nog wat vragen hebt, PM je me maar.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Panzer5
Lid
Lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:03
Locatie: Leeuwarden

Re: Panzer5's collectie

Bericht door Panzer5 »

Net 2 postzegels gevonden in een postzegelboek van het Deutsches Reich

Zal later fotos maken :).
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Re: Panzer5's collectie

Bericht door King tiger »

Panzer5 schreef:Net 2 postzegels gevonden in een postzegelboek van het Deutsches Reich

Zal later fotos maken :).
Blijkbaar goed op dreef met je verzamelen ^^
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Panzer5
Lid
Lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:03
Locatie: Leeuwarden

Re: Panzer5's collectie

Bericht door Panzer5 »

King tiger schreef:
Panzer5 schreef:Net 2 postzegels gevonden in een postzegelboek van het Deutsches Reich

Zal later fotos maken :).
Blijkbaar goed op dreef met je verzamelen ^^
Wat is dreef? :bonk:
Plaats reactie