Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Heel mooie verzameling! Vooral de Belgische medailles vind ik mooi.
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
rood schreef:Leuke verzamelrichting! Spullen een beetje betaalbaar en makkelijk te vinden?
Gr Marcel
De medailles zijn vrij makkelijk te vinden nog en redelijk betaalbaar buiten de Kroonordes en die van de Orde van Leopold I en II. Als je het geluk al hebt van die te vinden zijn ze meestal in vrij slechte staat. Helmen, zijn nog makkelijk te vinden maar items gelijk mijn stafkaart en veldpost heb ik toch ook wel geluk gehad om in mijn bezit te krijgen. Die Stafkaart zat bijvoorbeeld blijkbaar al 18 jaar in mijn kast zonder dat ik het wist
Zo een hoop Belgisch spul bij elkaar heeft ook wel iets, al gaat er niet echt mijn interesse naar uit.
Ik heb nog altijd een gasmasker van 1937 liggen, voor 25 euro mag die weg, en als je met naoorlogs spul iets kunt heb ik nog een hele doos met uitrusting staan.
Verf van die Belgische adrian met leeuw lijkt mij niet goed. Heb je close-ups?
(doet me aan als mosterkleur, iets wat bij de eerdere adrian''s alleen voorkwam).
magicdutchmen schreef:Verf van die Belgische adrian met leeuw lijkt mij niet goed. Heb je close-ups?
(doet me aan als mosterkleur, iets wat bij de eerdere adrian''s alleen voorkwam).
Komt eerder door de overbelichting, want hij heeft helemaal geen mosterdkleur hoor ^^
Ik zal ook maar even men Duits gedeelte van men collectie uploaden
Karbiner 98K uit 1942 en geheel nummergelijk, uiteraard onklaar
Fotoboek van de Luftwaffe in perfecte staat
2 Duitse standaardbajonetten, 1 BOVO en 1 in goede staat
4 Der Adler, het tijdschrift van de Luftwaffe
EK2 zonder lint en Inerte Mausermunitie
6 Singaal tijdschricften, in het nederlands en frans
77 mm obus uit 1916
Duits War cross voor combatanten, ingesteld op 1934
Inerte Duitse 9mm parabellumµ
Duitse M 18, spijtiggenoeg geen Ear - cut model, die mijn vader heeft herwerkt tot SS - helm. De decals en de verf zijn (overduidelijk) repro maar de pot, binnenwerk en kinriem zijn originele delen. De helm is doorgebruikt in de tweede wereldoorlog want het binnenwerk is van de Helmmakersfabriek Schubert uit 1940.
Men Duits heb ik allemaal gekregen van familie of men vader, behalve mijn mauserkarabijn, zoiets mooi kon ik niet laten liggen ^^
jurgen schreef:Mooie k98, maar waarom schrijf je "uiteraard onklaar" erbij? Zelfs schietklaar mag je deze hebben in België, en bij mijn weten woon je daar toch.
Niet echt bij nagedacht. Ik heb het daar gewoon gezet. Ik weet dat ik in belgie schietklare wapens mag hebben maar deze is gewoon naar de belgsiche standaard onklaar gemaakt.
Duitse granaat uit oktober 1918 verwerkt tot trench art, doet dienst als sierstuk op mijn bureau
Amerikaanse Victory medaille, Wereldoorlog II
=> Deze wil ik eventueel ruilen voor een Belgische medaille in even goede staat uit WO I of II en deze mag nog niet in mijn collectie zitten. Kijk daarvoor gewoon even naar de eerste foto van de topic frederick's verzameling.