Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Nieuwe aanwinsten voor bij mijn collectie Mei '40; een naaizakje van het Belgsich leger ( hoort tot de persoonelijke uitrusting ) met erin knopen en kentekens, vingerhoed open model en een busje om de naalden te bewaren.
Vandaag is eindelijk mijn MILLS 30 broodzak met webbing riemen toegekomen. Het is zichtbaar dat hij de oorlog heeft meegemaakt maar hij is nog in orde. Zo snel mogelijk foto's !!!
Nog twee aanwinsten voor mijn Belgsiche collectie; een medaille van de stad Luik, uitgereikt 1919. Daarnaast heb ik nog een bakelieten scheerset die hoort tot de persoonlijke uitrusting. In 1940 waren er reeds toepassingen met bakeliet maar deze waren nog niet volledig doorgedrongen. De bakelieten scheermesjes zijn dus de zeldzaamste. De geallieerden brachten in 1944 meer toepassingen mee. Ik hoop dan ook nog een nummergelijke gamel van de cavalerie en de geblindeerde troepen op de kop te tikken maar dat is pas voor in 2 dagen Zo snel mogelijk foto's!!!
Haplo schreef:Nette broodzak.
Is het de bedoeling om ooit nog een infanterist op te zetten?
Dat ben ik inderdaad van plan. Ik heb me nog net ook een boek gekocht over uniformen en uitrusting van het Belgisch leger. Het is echter niet makkelijk om te vinden het materiaal en meestal duur
Haplo schreef:Nette broodzak.
Is het de bedoeling om ooit nog een infanterist op te zetten?
Dat ben ik inderdaad van plan. Ik heb me nog net ook een boek gekocht over uniformen en uitrusting van het Belgisch leger. Het is echter niet makkelijk om te vinden het materiaal en meestal duur
Welk boek is dat dan?
L'armée au fond des tiroirs?
Bij je allereerste foto, de 2de rij, de 2de medaille van links.
Hoe noemen ze deze?
Heb er namelijk ook zo een van mijn bedovergrootvader, en ik kan de naam ervan niet vinden.
En zeer indrukwekkende verzameling ;D
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Akko schreef:Bij je allereerste foto, de 2de rij, de 2de medaille van links.
Hoe noemen ze deze?
Heb er namelijk ook zo een van mijn bedovergrootvader, en ik kan de naam ervan niet vinden.
En zeer indrukwekkende verzameling ;D
Dat is de medaille voor dienstjaren , bedankt voor het compliment