mijn verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
dennisdebengel
Lid
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2009, 18:22
Locatie: Noord-Holland

Re: mijn verzameling

Bericht door dennisdebengel »

toonen schreef:@ Dennis,

Wat is jouw favoriete topstuk uit de verzameling...?

Ik vind mijn jodenster heel erg mooi en ik ben heel erg blij met mijn EK1.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: mijn verzameling

Bericht door sobel »

jantje beton schreef:het is best wel treurig de reactie"s van de meeste forumleden
alleen maar negatieve reacties van de zogenaamde "kenners " geen enkel respect meer voor mekaars verzameling
het komt de kwaliteit van dit forum niet ten goede
ik denk dat deze verzamelaars niet terug kijken naar hun eigen jeugd , want als je 17 bent valt er nog een hoop te ontdekken op het gebied van verzamelen en is er een stuk minder te besteden dan als je fulltime werkt
maar helaas voelen sommige leden zich hier verheven boven de rest

Mee eens.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: mijn verzameling

Bericht door Edgar »

Moet iedereen dan : ooow mooi wat prachtig zeggen? Daar is dit forum toch niet voor.. Of toch wel?

Anyway, bedankt voor jouw wel enorm nuttig bijdrage, Jantje Beton.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: mijn verzameling

Bericht door johan willaert »

jantje beton schreef:het komt de kwaliteit van dit forum niet ten goede
Wat vooral de kwaliteit van dit forum niet ten goede komt, is de rommel en brol die hier onder het mom van verzamelstukken getoond wordt.
Het is hier nog altijd een WO2 forum waar het de bedoeling is dat er spullen uit WO2 getoond worden en geen Made in Taiwan in 1999 of ander neo-nazi prul...

En neen, toen ik 17 was had ik geen repro....
29th Let's Go!!!!!
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: mijn verzameling

Bericht door ammo »

johan willaert schreef:
jantje beton schreef:het komt de kwaliteit van dit forum niet ten goede
Wat vooral de kwaliteit van dit forum niet ten goede komt, is de rommel en brol die hier onder het mom van verzamelstukken getoond wordt.
Het is hier nog altijd een WO2 forum waar het de bedoeling is dat er spullen uit WO2 getoond worden en geen Made in Taiwan in 1999 of ander neo-nazi prul...

En neen, toen ik 17 was had ik geen repro....
Nee ik ook niet . en nog steeds niet, repro zooi heeft niks met WoII te maken.
Nemo Me Impune Lacessit
dennisdebengel
Lid
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2009, 18:22
Locatie: Noord-Holland

Re: mijn verzameling

Bericht door dennisdebengel »

johan willaert schreef:
jantje beton schreef:het komt de kwaliteit van dit forum niet ten goede
Wat vooral de kwaliteit van dit forum niet ten goede komt, is de rommel en brol die hier onder het mom van verzamelstukken getoond wordt.
Het is hier nog altijd een WO2 forum waar het de bedoeling is dat er spullen uit WO2 getoond worden en geen Made in Taiwan in 1999 of ander neo-nazi prul...

En neen, toen ik 17 was had ik geen repro....
wie zegt dat het neo nazi prul is?
En had u dan eigenlijk wel al spullen?
En iedereen zal heus wel bewust of ongewust iets hebben wat repro is of naoorlogs

gr dennis
dennisdebengel
Lid
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2009, 18:22
Locatie: Noord-Holland

Re: mijn verzameling

Bericht door dennisdebengel »

ammo schreef:
johan willaert schreef:
jantje beton schreef:het komt de kwaliteit van dit forum niet ten goede
Wat vooral de kwaliteit van dit forum niet ten goede komt, is de rommel en brol die hier onder het mom van verzamelstukken getoond wordt.
Het is hier nog altijd een WO2 forum waar het de bedoeling is dat er spullen uit WO2 getoond worden en geen Made in Taiwan in 1999 of ander neo-nazi prul...

En neen, toen ik 17 was had ik geen repro....
Nee ik ook niet . en nog steeds niet, repro zooi heeft niks met WoII te maken.
Stop a.u.b. met discuseren, want dit slaat helemaal nergens op.
vind je het niks, kom dan niet meer kijken.

gr dennis
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: mijn verzameling

Bericht door johan willaert »

dennisdebengel schreef:wie zegt dat het neo nazi prul is?
Goede repro-Duits dient eigenlijk alleen voor re-enactment. Rommel repro Duits is vooral voor de skinhead/neo-nazi markt gemaakt...
dennisdebengel schreef:En had u dan eigenlijk wel al spullen?
Ik was 17 in 1983 en verzamel alleen origineel sedert 1976. Dat resulteerde op 17 jarige leeftijd in verschillende mannequins met ge-identificeerde items en een Ford GPW Jeep uit 1943, alles betaald met spaargeld...
http://www.theliberator.be/othervehicles.htm
dennisdebengel schreef:En iedereen zal heus wel bewust of ongewust iets hebben wat repro is of naoorlogs
Nee, hoor....

Voldoende anwoord?
29th Let's Go!!!!!
dennisdebengel
Lid
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2009, 18:22
Locatie: Noord-Holland

Re: mijn verzameling

Bericht door dennisdebengel »

johan willaert schreef:
dennisdebengel schreef:wie zegt dat het neo nazi prul is?
Goede repro-Duits dient eigenlijk alleen voor re-enactment. Rommel repro Duits is vooral voor de skinhead/neo-nazi markt gemaakt...
dennisdebengel schreef:En had u dan eigenlijk wel al spullen?
Ik was 17 in 1983 en verzamel alleen origineel sedert 1976. Dat resulteerde op 17 jarige leeftijd in verschillende mannequins met ge-identificeerde items en een Ford GPW Jeep uit 1943, alles betaald met spaargeld...
http://www.theliberator.be/othervehicles.htm
dennisdebengel schreef:En iedereen zal heus wel bewust of ongewust iets hebben wat repro is of naoorlogs
Nee, hoor....

Voldoende anwoord?
ja hoor
maar zo´n jeep in knappe staat betaal je nu zo´n 20000 euro voor.-> ik denk niet dat u er toen 45000 gulden voor heeft betaal als 17 jarige.
En ja, er zijn niet superveel repro jeeps dus

Ik heb ook alles zelf betaal met spaargeld. maarja, stuk maar met discussie, want dit slaat helemaal nergens op. beetje kinderachtig
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: mijn verzameling

Bericht door johan willaert »

dennisdebengel schreef:En ja, er zijn niet superveel repro jeeps dus
Jawel, hoor, meer dan originele WW2... De meeste die je ziet zijn Franse Hotchkiss M201 kopies uit de jaren 50 en 60...

En je moet heus niet denken dat die dingen vroeger supergoedkoop waren... Daarvoor ben zelfs ik 20 jaar te laat geboren...

Verzamelen van originele spullen is nooit goedkoop geweest; het is allemaal en altijd een kwestie van keuzes maken.
29th Let's Go!!!!!
dennisdebengel
Lid
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2009, 18:22
Locatie: Noord-Holland

Re: mijn verzameling

Bericht door dennisdebengel »

stop nu maar, geen discussies graag
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: mijn verzameling

Bericht door ammo »

dennisdebengel schreef: Ik heb ook alles zelf betaal met spaargeld. maarja, stuk maar met discussie, want dit slaat helemaal nergens op. beetje kinderachtig

Kinderachtig is dat je niet tegen kritiek kunt,maar ja dat kun je hier verwachten als repro toont.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: mijn verzameling

Bericht door Westwall »

Daar gaat weer de discussie :roll: Hem even waarschuwen voor repro OK, maar om zo lang te blijven doordrammen... Laat deze jongen toch gewoon verzamelen. Ik vind het (overgrote) originele gedeelte in ieder geval, erg mooi :wink:

mvg,
dennisdebengel
Lid
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2009, 18:22
Locatie: Noord-Holland

Re: mijn verzameling

Bericht door dennisdebengel »

Westwall schreef:Daar gaat weer de discussie :roll: Hem even waarschuwen voor repro OK, maar om zo lang te blijven doordrammen... Laat deze jongen toch gewoon verzamelen. Ik vind het (overgrote) originele gedeelte in ieder geval, erg mooi :wink:

mvg,
bedankt. Het kan dus wel normaal. Ik vind het prima dat het 1 of 2 keer tegen me gezegd word, maar het word door welke bezoeker herhaald en dat vind ik triest en ik kan zeker wel tegen kritiek, maar druk geen herhalingstoets in, dat word vervelend
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: mijn verzameling

Bericht door Edgar »

Westwall schreef:Ik vind het (overgrote) originele gedeelte in ieder geval, erg mooi
mvg,
En jij verzamelt ook pas sinds een jaar of iets dergelijks. Anyway, ieder z'n mening, ik heb m'n zegje gedaan, als je er zelf maar tevreden mee bent...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie