mijn verzameling
-
- Lid
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Re: mijn verzameling
Is niet meer nodig, zag bij het topic van de tentoonstelling dat het om een patern 49 battledress gaat.dennisdebengel schreef:nee, op het moment niet. Het staat nu niet bij mij thuisNico Roelofs schreef:Heb je een wat duidelijkere foto van je Brit? Metname van het boven lichaam.
zal proberen van de week een foto te maken
gr dennis
-
- Lid
Welke wapens staan daar allemaal? en heb je daar duidelijkere foto's van, met de onderkant ben je niet veel.
- matthewGrunn
- Lid
Leuke verzameling.Alleen jammer van die repro duitse jasjes
World War 2 Collector
-
- Lid
ik snap dat niet. Bij mij word alleen maar afgekraakt en bij andere die alleen maar 2 pb´s hebben en een patroontasje, word gezegd, mooie verzameling hoor?matthewGrunn schreef:Leuke verzameling.Alleen jammer van die repro duitse jasjes
En bij mij word alleen gezeurd over het jasje.
ik weet niet wat dat is, ik moet toch ergens beginnen of niet?
- Compton
- Lid
Live with it son.dennisdebengel schreef:ik snap dat niet. Bij mij word alleen maar afgekraakt en bij andere die alleen maar 2 pb´s hebben en een patroontasje, word gezegd, mooie verzameling hoor?matthewGrunn schreef:Leuke verzameling.Alleen jammer van die repro duitse jasjes
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Ja, kijk ik geef je wel gedeeltelijk gelijk er in.dennisdebengel schreef:ik snap dat niet. Bij mij word alleen maar afgekraakt en bij andere die alleen maar 2 pb´s hebben en een patroontasje, word gezegd, mooie verzameling hoor?matthewGrunn schreef:Leuke verzameling.Alleen jammer van die repro duitse jasjes
Maar als je ook begint met WO2 verzamelen dan verzamel je ook iets wat in WO2 gedragen/gebruikt/gefrabiceerd is. En niet iets wat d.d. gemaakt is.
Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
-
- Lid
Ik ben dan begonnen met een repro jas en broek, omdat ik in het begin niks verdiende.omgitsme schreef:Ja, kijk ik geef je wel gedeeltelijk gelijk er in.dennisdebengel schreef:ik snap dat niet. Bij mij word alleen maar afgekraakt en bij andere die alleen maar 2 pb´s hebben en een patroontasje, word gezegd, mooie verzameling hoor?matthewGrunn schreef:Leuke verzameling.Alleen jammer van die repro duitse jasjes
Maar als je ook begint met WO2 verzamelen dan verzamel je ook iets wat in WO2 gedragen/gebruikt/gefrabiceerd is. En niet iets wat d.d. gemaakt is.
Grt
Met bepakking bijvoorbeeld is hij gewoon helemaal compleet en orgineel.
laarzen, koppel, koppelslot, y-riem, broodtas, schep, affe etc.
Zo wil ik nu langzamerhand gaan kijk voor orgineel.
Kan natuurlijk niet alles in één keer
Dat kan wel, gewoon simpelweg sparen..
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
-
- Lid
ik heb ze al gekocht, maar zijn zeg maar van mijn vadermartinus schreef:Ik vind het een zeer mooie collectie man! Gaaf dat je die geweren krijgt!!
2x k98
2x mosin nagant (1x rus en 1x fin)
lee-enfield
steyr model nr5 (zelfde als hembrug)
carcano
portugeze mauser
mas 36
bij alle geweren heb ik de orginele riem en bajonet, behalve geen riem voor de steyr
-
- Lid
daar ben ik nu ook mee bezig en ga dus als eerste kijken voor duits uniform heerEdgar schreef:Dat kan wel, gewoon simpelweg sparen..
Nou, ik ben benieuwd.. Wat moet je trouwens met een Portugese mauser in je collectie?? Ik zou wat gerichter gaan verzamelen als ik jou was, in ieder geval.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
-
- Lid
Ik ga vooral voor Duits, Nederlands en Engels. En geweren vind ik gewoon intresse. Ben een beetje aan het kijken voor mausers etc die in Europa voorkwamen.Edgar schreef:Nou, ik ben benieuwd.. Wat moet je trouwens met een Portugese mauser in je collectie?? Ik zou wat gerichter gaan verzamelen als ik jou was, in ieder geval.
gr
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Ik ben ook begonnen met uitrusting stukken nu heb ik ook origineel kledij. Door te sparen en goed rond te kijken.dennisdebengel schreef: Ik ben dan begonnen met een repro jas en broek, omdat ik in het begin niks verdiende.
Met bepakking bijvoorbeeld is hij gewoon helemaal compleet en orgineel.
laarzen, koppel, koppelslot, y-riem, broodtas, schep, affe etc.
Zo wil ik nu langzamerhand gaan kijk voor orgineel.
Kan natuurlijk niet alles in één keer
Als ik jou was zou ik AL het replica wat je in de collectie hebt verkopen en daar dan nette originele items van gaan kopen. En ook eventueel al het na-oorlogs en dat wat je qua legereenheden niet meer interesseert.
En wat Edgar ook schrijft gerichter verzamelen is in mijn ogen interessanter dan globaal. Maar ieder zo zijn eigen.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton