dennisdebengel schreef:En iedereen zal heus wel bewust of ongewust iets hebben wat repro is of naoorlogs
Tja, dat mensen kritiek geven kun je verwachten. Die discussie blijven we houden. En ik ben het er zeker mee eens. Ik ben zelf ook pas 19 jaar, verzamel al heel lang, en toen ik 16 was had ik al meerdere poppen staan en tentoonstellingen georganiseerd. Ik heb echter "nooit" gebruik gemaakt van iets repro ter vervanging van het origineel. Dan heb ik het maar niet.
Een gedeelte van de poppen uit mijn collectie in een topic geplaatst, kijk maar eens
http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=35&t=21986. Allemaal met tijd en geld (sparen) opgebouwd. En wat niet compleet is hangt in het kledingrek, en dat kan er rustig nog 10 jaar hangen als ik het origineel niet kan vinden of betalen. Maar een repro zal niet de plaats innemen.
Ik ben het volledig met Johan eens dat het is voor Re-enactment/verhuur of de goedkope troep voor neo's.
@ Toonen
Plaats maar een waxinelichtje in het houdertje (als je niet durft niet doen hoor), maar ik heb er meerdere dus heb dat gewoon getest om het verhaal te testen. En er gebeurt niks, dat gaat perfect. Het licht mooi op. De gelatine verschroeit pas als je de vlam er tegenaan houdt. Met het waxinelichtje in het midden heb je daar geen last van.
Gr. Jim