Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Dit is een gewone Wehrmachts soldaat die enorm zijn gest heeft gedaan, zo lijkt het!
De man draagt inderdaad een Eisernes Kreutz 1. Klasse, terwijl hij door zijn knoopsgat ook het lintje van het EK 2 heeft.
Wat ook een optie is, is dat de soldaat de medaille net opgespeld gekregen heeft en dat dit de 24 uur zijn waarin hij zijn EK 2 op de borst mag dragen.
Als dat laatste het geval is dan is het een ander lintje zoals het oostfront lintje, maar dat kan niet het geval zijn want het ek2 werd in de 24 uur na de uitreiking toch met medaille door het knoopsgat gedragen en niet op de borst,
Ik wil niet in discussie gaan met een medaillekenner maar ik weet dat als men alleen een EK 2 verdient had, men de medaille na 24 niet meer op het uniform mocht hebben. Er zijn ook nooit foto's te zien van soldaten die hun EK 2 onder het lintje dat door het knoopsgat steekt dragen.
Ik pretendeer geen medaille kenner te zijn Stijn, en ik waardeer je kennis altijd en schat die zelfs hoger in die van mij,
Ik ben alleen van mening dat medailles tijdens de, ik noem het ff "show"periode gedragen werden op de plaats waar ze gedragen horen te worden,
Als je me foto's kan laten zien van een ek2 door het knoopsgat van het borst zakje, dan trek ik mijn woorden hier in,
Of begrijpen we elkaar verkeerd en bedoelen we beide het ek2 door het knoopsgat waar ook het ek2 lintje werd gedragen en raakte je door mijn "op de borst"benaming in de war?