Sinds lange tijd weer een kleine update! Er zijn ondertussen weer aardig wat items gekomen en gegaan, maar ik vind het niet nodig alles te posten.
Onderstaande aanwinsten wil ik jullie echter niet onthouden, waarvan één eigenlijk niet direct binnen mijn 'verzamelgebied' past.
Allereerst een fantastisch lotje van een BDM Mädel, bestaande uit maar liefst tien documenten, welke rechtstreeks afkomstig zijn uit Duitsland en dus nooit eerder in een collectie hebben gezeten.
Na eerst Jungmädel te zijn geweest werd ze in '42 lid van de BDM en heeft diverse oorkonden verkregen door o.a. zwemmen, sport etc. Daarnaast zijn er enkele documenten omtrent haar lidmaatschap en als toppunt enkele zeer uitgebreide Feldpostbrieven van haar vriend, welke Panzerjäger was.
Het ruitvormige BDM embleem van haar jasje maak het lotje voor mij helemaal af!
Ik moet alle documenten nog rustig gaan uitzoeken en vertalen en waarschijnlijk zal ik ook de ontbrekende onderscheidingen te zijner tijd nog gaan aanvullen.
Detailfoto's zullen helaas niet komen, aangezien ik de documenten privé wil houden en dus niet haar foto, persoonlijke gegevens etc. op het internet wil zetten.

Daarnaast heb ik na lang zoeken eindelijk een stoffen Luftwaffe 'Segelfliegerabzeichen Stufe C' kunnen bemachtigen voor mijn Unteroffiziers display. Deze Abzeichen zijn erg schaars, al helemaal de stoffen versie, dus ik ben zeer tevreden!

Groeten, Kugel!