Mooi roze seg!
Heb ik inderdaad nog nooit gezien, en dan nog kraagspiegels én schouderstukken, prachtig.
Collectie Kugelblitz
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Re: Collectie Kugelblitz
Weer eens een kleine update...
Het stormachtige weer bracht me in de verleiding jullie een toepasselijke onderscheiding te tonen: het Erdkampfabzeichen der Luftwaffe!
Mid-/laatoorlogs exemplaar, vervaardigd uit Feinzink. De oorspronkelijke zilveren finish is vrijwel helemaal verdwenen, maar hier en daar nog te zien. Details zijn haarscherp en het betreft hier een vrij schaarse variant, aangezien het hier gaat om een latere tweedelige constructie. Bij vroegere exemplaren werd de adelaar los bevestigd op de rest van de onderscheiding, doormiddel van een of meerdere rivetten. Later werd de adelaar gewoon meegegoten. Bij dit exemplaar is de adelaar echter apart bevestigd, maar zonder het gebruik van rivetten...
Groeten, Kugel!
Het stormachtige weer bracht me in de verleiding jullie een toepasselijke onderscheiding te tonen: het Erdkampfabzeichen der Luftwaffe!
Mid-/laatoorlogs exemplaar, vervaardigd uit Feinzink. De oorspronkelijke zilveren finish is vrijwel helemaal verdwenen, maar hier en daar nog te zien. Details zijn haarscherp en het betreft hier een vrij schaarse variant, aangezien het hier gaat om een latere tweedelige constructie. Bij vroegere exemplaren werd de adelaar los bevestigd op de rest van de onderscheiding, doormiddel van een of meerdere rivetten. Later werd de adelaar gewoon meegegoten. Bij dit exemplaar is de adelaar echter apart bevestigd, maar zonder het gebruik van rivetten...
Groeten, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden!
-
- Lid
Voor deze prachtige aanwinst neem ik mijn hoed af zeer mooi Kugelblitz een tractatie voor het oog
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Prachtige abzeichen !
Zo zie je ze niet meer veel.
Zo zie je ze niet meer veel.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
- Jolijn
- Lid
- zjopske
- Lid
- Contacteer:
Altijd leuk zo`n stormachtige medaille
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
- Stefan
- Lid
Mooi exemplaar.
Volgens mij een ongemarkeerde Gustav Brehmer.
Groeten, Davy
Volgens mij een ongemarkeerde Gustav Brehmer.
Groeten, Davy
- Tommes
- Lid
Dat is een mooie zeg. De Erdkampfabzeichen vind ik 1 van de mooiste abzeichen.
Gezocht alles M.B.T Deventer/Schalkhaar 40-45