Taxatie van 12de SS-panzerdiv. Hitlerjugend spullen

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 mar 2004, 21:12

Taxatie van 12de SS-panzerdiv. Hitlerjugend spullen

Bericht door Mathieu »

Zou iemand me kunnen helpen met de taxatie van de broek en laarzen. Die zijn afkomstig van M. Dentler. Met die broek kwam hij uit Amerikaans krijgsgevangenschap in 1947. De broek werd na de oorlog verder gebruikt, men heeft er aan de zijkant een zak aangenaaid.

M. Dentler was bij de 12de SS Panzerdivision Hitlerjugend. Was 18 toen hij door de Amerikanen krijgsgevangen werd genomen.

De foto's van de broek en laarzen zijn te zien op:

http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... hp?t=47717

(de rest die er op staat is van zijn broer H. Dentler) M. Dentler was niet bij de Waffen-SS zoals te lezen staat op volgende link maar wel degelijk bij de 12SS-panzerdivision dus, dit was een klein misverstandje).

Alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Huh, hij linkt naar een post van Peter Moelans (Antwerpx), snap ik dus even niet. Weet ook niks van de waarde btw.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Jup, ik heb die broek daar voor Mathieu geplaatst.
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Dag Mathieu, leuk je hier te zien.
Die foto's zijn dus wel van Mathieu maar Peter heeft ze daar gepost, Michel.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Aangezien het niet te bewijzen is dat de broek van die man is, veranderd dat niet veel aan de waarde denk ik, staat zijn naam erin?
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik ben wel op zoek naar spullen van de HJ btw. ben dus wel geintresseerd in jullie taxatie ;)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Mathieu
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 mar 2004, 21:12

Bericht door Mathieu »

Die broek en die laarzen heb ik gekocht met een groter lot. Het gaat dus om een lot van twee broers. Van beiden ben ik goed gedocumenteerd en de spullen heb ik van nog een andere broer van hen (t wordt ingewikkeld)Raimund Dentler. Die woonde nog in het ouderlijke huis en is nu aan het verhuizen en daardoor kwamen veel spullen boven.

Van Herbert Dentler heb ik vooral HJ spullen zoals: rugzakken, riem, schoenen, broodzak, drinkfles, sportuitrusting voor de winter, boekentas, foto's, documenten, ... en van zijn WH-tijd heb ik oa zijn laarzen, hemd, feldpostbuch, feuerzeug, feldpost, rouwberichten aan de familie gestuurd...
Daarnaast heb ik van hem nog foto's uit zijn jeugd, documenten van zijn school, een broek, geschriften, ...

Van Mannfred heb ik dus die laarzen en die broek, maar ook een foto en documenten.

Het verhaal van het krijgsgevangenschap van Mannfred heb ik van hem zelf, dus ben ik er wel vrij zeker van.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Topic verplaatst naar verzamelaars, daar staat het beter op zijn plaats.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Broeken zijn in iedergeval duur de laatste tijd, dat komt omdat er vrij weinig over zijn omdat ze vaak zijn doorgedragen.
Als het een Panzerbroek is, is hij veel meer waard dan als het een HJ broek is.
De laarzen zijn niet echt speciaal en ik denk dat je er een euro of 100 a 125 aan moet uitgeven.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Hitler Jugend Broeken worden oa. op westland.nl aangebode, hij vraagt 125 euro (houd er rekening mee dat er een zak aan jouw broek bijgenaaid is na de oorlog). De broek laat verder volgens mij nit zijn bij elke divisie de eigenaar geweest is dus dat zal de waarde niet opkrikken, het feit dat je er een foto en documenten bij hebt wel.

Ik weet niks over de schoenen, maar ik denk dat als je de waarde van de broek + die van de schoenen + een paar tientjes ( denk 20/30 euro voor de bijbehorende documenten? ) bij elkaar optelt je toch aan een eerlijke prijs komt.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Als de broek een Panzerhose is, kan hij nog aardig duur zijn. Dan moet je niet opkijken voor een paar honderd euro.
De laarzen zijn een euro of 100 waard.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

en het bewijs van de eigenaar krikt de waarde ook omhoog!
Plaats reactie