Pakketje versturen? Welke dienst gebruik je?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Pakketje versturen? Welke dienst gebruik je?

Bericht door michiel01 »

Gezien TNT post niet alleen is in het versturen van pakketjes vond ik het toch nodig om dit topic te openen. Niet omdat ik anti TNT of pro "wat anders" ben maar puur ter informatie. Ik loop de laatste tijd veel vaker tegen het volgende aan:
Mensen die enkel met TNT pakketjes willen versturen. Terwijl er goede alternatieven zijn, die vaak ook nog eens goedkoper zijn. Een voorbeeld hiervan is DHL op http://www.dhlforyou.nl kun je eenvoudig je verzending voorbereiden. Dat scheelt voor een klein pakketje al 2,25 euro tov TNT post!

Dus als koper zijnde ook opgepast, ik heb al een paar keer meegemaakt dat men vraagt om 6,75 euro voor de verzending van een pakketje en dat ik dan thuis een DHL pakketje aangeboden krijg à 4,50.... weer 2,25 euro voor de verkoper als winst als je daar niets van zegt en als het je uberhaupt opvalt.

Dus bovenstaande is niet als reclame bedoelt, maar meer als een waarschuwing/reminder er zijn meer opties en bij veel mensen is het een onbekende optie dus doe er je voordeel mee.

Mogelijk zijn er nog meer opties die voordelig zijn, zowel nuttig voor verkoper als koper, dus doe gerust aanvullingen.

Michiel
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Pakketje versturen? Welke dienst gebruik je?

Bericht door n2 »

Hier in de buurt zijn geen afgiftepunten van DHL dus ben ik altijd genoodzaakt om de steeds duurder wordende TNT te gebruiken.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Pakketje versturen? Welke dienst gebruik je?

Bericht door michiel01 »

ja das een nadeel, dat ben ik in bovenstaande post ook vergeten erbij te zetten, DHL duurt langer dan TNT qua verzendtijd, tot wel 6 dagen binnen NL!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: Pakketje versturen? Welke dienst gebruik je?

Bericht door SiNiStEr »

michiel01 schreef:ja das een nadeel, dat ben ik in bovenstaande post ook vergeten erbij te zetten, DHL duurt langer dan TNT qua verzendtijd, tot wel 6 dagen binnen NL!
Ze garanderen op de site echter een levertijd van 2 a 3 dagen.
Overigens bedankt voor de goede tip, bij mij in de stad zit wel zo'n service point en is net zo ver al postkantoor. Zou dus een betere en goedkopere optie kunnen zijn inderdaad. Bedankt! :D
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Pakketje versturen? Welke dienst gebruik je?

Bericht door zjopske »

Ook nog even een kleine aanvulling:

Voor boeken e.d. die door de brievenbus kunnen wordt 4,50 gerekend.
Voor pakketjes die max. 80x40 zijn en max. 10kg wegen daarvoor wordt 4,95 voor gerekend.

De prijzen zijn van toepassing als er online betaald en gelabeld word.
Als dit op het DHL service point gebeurd word er 1 euro meer voor gevraagd.

Het enige minpuntje is de levering van 2-3 dagen, wel zijn er 4! afleverpogingen als de buren ook niet thuis zijn.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: Pakketje versturen? Welke dienst gebruik je?

Bericht door Jurrie »

Ik heb er veel over gelezen, dat DHL4you, maar ik heb nog geen uitgebreide ervaringen gezien van mensen die er veel mee verzonden hebben.

Zijn deze ervaringen hier toevallig? Ik gebruik zelf ook vaak TNT maar wil misschien overstappen op DHL in sommige gevallen.

Greetz,

Jurrie
Gebruikersavatar
Jonkerman
Lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 25 jan 2009, 22:36

Re: Pakketje versturen? Welke dienst gebruik je?

Bericht door Jonkerman »

Gaaf, er zit er hier een in mijn dorp. Leuk dat ik dat weet!
Bedankt. :D
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Pakketje versturen? Welke dienst gebruik je?

Bericht door jurgen »

Als "buitenstaander" vraag ik me wel iets af na het lezen van dit topic.

Is TNT in Nederland hetzelfde als de post in België?
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Pakketje versturen? Welke dienst gebruik je?

Bericht door michiel01 »

Jurrie schreef:Ik heb er veel over gelezen, dat DHL4you, maar ik heb nog geen uitgebreide ervaringen gezien van mensen die er veel mee verzonden hebben.

Zijn deze ervaringen hier toevallig? Ik gebruik zelf ook vaak TNT maar wil misschien overstappen op DHL in sommige gevallen.

Greetz,

Jurrie
ik heb de gok maar gewoon gewaagd een paar weekjes terug. Los van dat het soms wat langer duurt bevalt t prima, ik verzend er nu zo'n 5 à 10 pakjes per week mee.
Peter F
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 jul 2008, 20:57

Re: Pakketje versturen? Welke dienst gebruik je?

Bericht door Peter F »

SiNiStEr schreef:
michiel01 schreef:ja das een nadeel, dat ben ik in bovenstaande post ook vergeten erbij te zetten, DHL duurt langer dan TNT qua verzendtijd, tot wel 6 dagen binnen NL!
Ze garanderen op de site echter een levertijd van 2 a 3 dagen.
Overigens bedankt voor de goede tip, bij mij in de stad zit wel zo'n service point en is net zo ver al postkantoor. Zou dus een betere en goedkopere optie kunnen zijn inderdaad. Bedankt! :D
Ik HAAT DHL! Bagger organisatie die er 8 dagen over doet en de levering ook nog eens uitbesteed aan de kutste leverancier van NL: Selektvracht, en die bezorgt maar eenmaal per week.
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Pakketje versturen? Welke dienst gebruik je?

Bericht door fritz derochebrune »

Persoonlijk zou ik nooit voor DHL kiezen bij het versturen van een pakketje. Er wil nog wel eens iets mis gaan daar.
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Pakketje versturen? Welke dienst gebruik je?

Bericht door JimK »

Ik wil pakketjes snel verzonden hebben. Mensen betalen via mijn site € 7,-. Altijd aangetekend, dat scheelt maar 25 cent. En dan heb ik geen gezeur achteraf. TNT heb ik goede ervaring mee, altijd snelle verzending. En in de meeste gevallen de volgende dag bezorgd.

Er zit wel een DHL servicepoint bij mij in het dorp. Ik moet er echter wel de auto voor pakken en het postkantoor is op loopafstand. De bezorgtijd van DHL is gewoon niet snel genoeg voor mij.

Gr. Jim
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Pakketje versturen? Welke dienst gebruik je?

Bericht door magicdutchmen »

Ik blijf lekker weg bij DHL.
Laatst heeft een of andere slimmert van DHL een pakketje onder de brievenbus achtergelaten. Maar goed dat ik snel thuis was.
(Heb ik bij TNT nog NOOIT meegemaakt)
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
elwoed
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2009, 19:46

Re: Pakketje versturen? Welke dienst gebruik je?

Bericht door elwoed »

dat is dan ook maar een domme thuisbrengkerel die dat doet niet meteen conclusies trekken :bonk:
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Pakketje versturen? Welke dienst gebruik je?

Bericht door n2 »

Ik heb ook al een keer meegemaakt dat DHL zo een doos langs het huis neerzetten met iets van 600 euro erin :(
Pluspunt is wel de goedkopere verzending inderdaad
Plaats reactie