Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mooie foto's utmi, Maar je zegt dat de dachau insignes gemaakt zijn voor de souvenir handel. zijn ze dan na of ten tijde van de oorlog gemaakt? Ben ik wel benieuwd naar!
gr Christiaan
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
christiaandenhertog schreef:Mooie foto's utmi, Maar je zegt dat de dachau insignes gemaakt zijn voor de souvenir handel. zijn ze dan na of ten tijde van de oorlog gemaakt? Ben ik wel benieuwd naar!
gr Christiaan
Of die van Utmi origineel zijn weet ik niet (neem aan van niet gezien de topictitel), maar de originele versies hebben echt bestaan en zijn allerminst als souvenirs gemaakt. Bij de bevrijding van dit kamp zijn ladingen van deze schildjes etc. in ongebruikte staat gevonden... Veel geallieerde soldaten namen deze inderdaad mee.
Ik heb zelf ooit een origineel exemplaar van zo'n Nederlands SS 'Dachau Type' schildje gehad, mooi ding wel. Vooral het oranje, blanje, bleu heeft zeer mooie kleuren...
Of die van Utmi origineel zijn weet ik niet (neem aan van niet gezien de topictitel), maar de originele versies hebben echt bestaan en zijn allerminst als souvenirs gemaakt. Bij de bevrijding van dit kamp zijn ladingen van deze schildjes etc. in ongebruikte staat gevonden... Veel geallieerde soldaten namen deze inderdaad mee.
Ja, er zijn nu al zoveel verhalen over. Ik zie af en toe door de bomen het bos niet meer. Thanks Kugel!
Zijn de Dachau type schildjes wel in gebruik geweest?
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Ja, er zijn nu al zoveel verhalen over. Ik zie af en toe door de bomen het bos niet meer. Thanks Kugel!
Zijn de Dachau type schildjes wel in gebruik geweest?
Volgens mij niet, de Nederlandse SS schildjes niet in ieder geval, dit geldt geloof ik ook voor de overige 'Dachau type's'...
mooie SS-schildjes.
vraagje: hoe heet dat rechtse schildje met die gasmasker?
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;