gasmaskerbus van de reichswehr

bidprentje van oostfront soldaat.
Is volgens mij meer een lichtweerkaatsing, op de foto er boven heeft de medaille namelijk geen zilveren randje, tenminste niet aan de bovenzijde.fritz derochebrune schreef:Inderdaad zeer mooie medailles! Ostmedaille heeft volgens mij wel een zilveren rand, kijkend naar de 2e foto. I.i.g. mooie aanwinsten!
Kan inderdaad ook ja, heb ze wel vaker gezien.Kugelblitz schreef:
Is volgens mij meer een lichtweerkaatsing, op de foto er boven heeft de medaille namelijk geen zilveren randje, tenminste niet aan de bovenzijde.
Je ziet ze echter wel vaker zonder deze finish...
Groeten, Kugel!
Even een lekenvraag, een Ostmedaille werd uitgereikt aan allen die in de winter van 41/42 aan het Russische front vochten voor minstens 14 dagen, hoe kan dit dan een laatoorlogs exemplaar zijn? Werden ze bijgemaakt voor als iemand zijn exemplaar verloor ofzo?De Ostmedaille lijkt me een laat oorlogs exemplaar, onder andere door de zeer donkere kleur en het ontbreken van de zilveren finish op de rand. Heb er ook ooit zo een gehad, leuk ding...
Goede vraag! De Ostmedaille (of eigenlijk 'Medaille Winterschlacht im Osten') werd pas in mei 1942 ingevoerd als beloning voor diegenen die aan het Russische front vochten van eind 1941 tot begin '42. De medaille is echter nog tot 1944 uitgerijkt, waarom precies weet ik niet, maar de reden zal wel voor de hand liggen...jurgen schreef:Even een lekenvraag, een Ostmedaille werd uitgereikt aan allen die in de winter van 41/42 aan het Russische front vochten voor minstens 14 dagen, hoe kan dit dan een laatoorlogs exemplaar zijn? Werden ze bijgemaakt voor als iemand zijn exemplaar verloor ofzo?De Ostmedaille lijkt me een laat oorlogs exemplaar, onder andere door de zeer donkere kleur en het ontbreken van de zilveren finish op de rand. Heb er ook ooit zo een gehad, leuk ding...
Ja klopt vind ik ook maar dat zal snel worden opgevuld.Nieuwkomer schreef:Ziet er goed uit, al vind ik ze beide nog een beetje kaal
Nee nog geen last van gehad maar het zijn wel krengen om in elkaar te zetten.Bolt Action schreef:Ook al de etalagekasten van Ikea?Heb jij er wel eens last van dat een van de deuren klemt?
Mooie verzameling though, vooral dat model gasmasker wil ik nog 's hebben. Concentreer me vooral op geweermunitite e.d. (hulzen of course)