Verzameling mmbroek
- mmbroek
- Lid
Re: Verzameling mmbroek
Wat nieuwe dingen erbij.
gasmaskerbus van de reichswehr
bidprentje van oostfront soldaat.
gasmaskerbus van de reichswehr
bidprentje van oostfront soldaat.
- mmbroek
- Lid
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Re: Verzameling mmbroek update:EK2,Ostmedaille
Nice, twee mooie onderscheidingen!
Het EK2 is ongemerkt neem ik aan? Wel in nette staat, vooral de zilveren finish op de randen is nog goed aanwezig.
De Ostmedaille lijkt me een laat oorlogs exemplaar, onder andere door de zeer donkere kleur en het ontbreken van de zilveren finish op de rand. Heb er ook ooit zo een gehad, leuk ding...
Groeten, Kugel!
Het EK2 is ongemerkt neem ik aan? Wel in nette staat, vooral de zilveren finish op de randen is nog goed aanwezig.
De Ostmedaille lijkt me een laat oorlogs exemplaar, onder andere door de zeer donkere kleur en het ontbreken van de zilveren finish op de rand. Heb er ook ooit zo een gehad, leuk ding...
Groeten, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden!
- fritz derochebrune
- Lid
Inderdaad zeer mooie medailles! Ostmedaille heeft volgens mij wel een zilveren rand, kijkend naar de 2e foto. I.i.g. mooie aanwinsten!
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
- Kugelblitz
- Moderator
Is volgens mij meer een lichtweerkaatsing, op de foto er boven heeft de medaille namelijk geen zilveren randje, tenminste niet aan de bovenzijde.fritz derochebrune schreef:Inderdaad zeer mooie medailles! Ostmedaille heeft volgens mij wel een zilveren rand, kijkend naar de 2e foto. I.i.g. mooie aanwinsten!
Je ziet ze echter wel vaker zonder deze finish...
Groeten, Kugel!
- fritz derochebrune
- Lid
Kan inderdaad ook ja, heb ze wel vaker gezien.Kugelblitz schreef:
Is volgens mij meer een lichtweerkaatsing, op de foto er boven heeft de medaille namelijk geen zilveren randje, tenminste niet aan de bovenzijde.
Je ziet ze echter wel vaker zonder deze finish...
Groeten, Kugel!
Groeten, Fritz! ( is best wel een mooie sig, maar ga toch een eigen zoeken )
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
-
- Lid
Even een lekenvraag, een Ostmedaille werd uitgereikt aan allen die in de winter van 41/42 aan het Russische front vochten voor minstens 14 dagen, hoe kan dit dan een laatoorlogs exemplaar zijn? Werden ze bijgemaakt voor als iemand zijn exemplaar verloor ofzo?De Ostmedaille lijkt me een laat oorlogs exemplaar, onder andere door de zeer donkere kleur en het ontbreken van de zilveren finish op de rand. Heb er ook ooit zo een gehad, leuk ding...
- mmbroek
- Lid
Bedankt voor de reactie's en de EK2 is niet gestempeld.
Hoe het met de uitgave zit van de Ostmedaille weet ik niet.
Hoe het met de uitgave zit van de Ostmedaille weet ik niet.
- Kugelblitz
- Moderator
Goede vraag! De Ostmedaille (of eigenlijk 'Medaille Winterschlacht im Osten') werd pas in mei 1942 ingevoerd als beloning voor diegenen die aan het Russische front vochten van eind 1941 tot begin '42. De medaille is echter nog tot 1944 uitgerijkt, waarom precies weet ik niet, maar de reden zal wel voor de hand liggen...jurgen schreef:Even een lekenvraag, een Ostmedaille werd uitgereikt aan allen die in de winter van 41/42 aan het Russische front vochten voor minstens 14 dagen, hoe kan dit dan een laatoorlogs exemplaar zijn? Werden ze bijgemaakt voor als iemand zijn exemplaar verloor ofzo?De Ostmedaille lijkt me een laat oorlogs exemplaar, onder andere door de zeer donkere kleur en het ontbreken van de zilveren finish op de rand. Heb er ook ooit zo een gehad, leuk ding...
De mooie 'vroege' exemplaren hebben een soort 'blauw/grijzige' kleur met een dikke zilveren finish op de uiterste rand en de helm. De latere exemplaren zijn enkel uit zink(?) en hebben een vrij donkere kleur en verder geen zilveren of blauwige finish...
Wel is het zo dat de finish bij veel exemplaren erg is afgesleten, waardoor het lijkt alsof ze deze nooit hebben gehad. Misschien is dit ook wel het geval bij het exemplaar hierboven (kan ik niet goed zien op de foto's). Er zijn echter ook exemplaren die deze finish nooit hebben gehad...
Groeten, Kugel!
Laatst gewijzigd door Kugelblitz op 21 jan 2010, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- mmbroek
- Lid
- mmbroek
- Lid
Infanterie Sturmabzeichen
Wat Britse dingen..
Krantjes van de Courant
Wat Britse dingen..
Krantjes van de Courant
- mmbroek
- Lid
Re: Verzameling mmbroek update:inf sturmabzeichen+ meer
Vitrinekast erbij.
Ik had een beetje teveel al om het nog mooi neer te kunnen zetten.
Vlag
Foto was verwijderd omdat hakenkruis zichtbaar was
Ik had een beetje teveel al om het nog mooi neer te kunnen zetten.
Vlag
Foto was verwijderd omdat hakenkruis zichtbaar was
Laatst gewijzigd door mmbroek op 08 mei 2010, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Lid
Re: Verzameling mmbroek update 24-03
Ziet er goed uit, al vind ik ze beide nog een beetje kaal
Think out of the box!
- Bolt Action
- Lid
Ook al de etalagekasten van Ikea? Heb jij er wel eens last van dat een van de deuren klemt?
Mooie verzameling though, vooral dat model gasmasker wil ik nog 's hebben. Concentreer me vooral op geweermunitite e.d. (hulzen of course)
Mooie verzameling though, vooral dat model gasmasker wil ik nog 's hebben. Concentreer me vooral op geweermunitite e.d. (hulzen of course)
- mmbroek
- Lid
Ja klopt vind ik ook maar dat zal snel worden opgevuld.Nieuwkomer schreef:Ziet er goed uit, al vind ik ze beide nog een beetje kaal
Nee nog geen last van gehad maar het zijn wel krengen om in elkaar te zetten.Bolt Action schreef:Ook al de etalagekasten van Ikea? Heb jij er wel eens last van dat een van de deuren klemt?