Kugelblitz schreef:
Je moet het uiteraard zelf weten, maar onderschat het niet. Voor een Duits Heer uniform, compleet met uitrusting ben je al gauw een paar duizend euro kwijt!
Een duizendje of 4, dan kom je een eind in de richting.
Duits word het meest en het beste na gemaakt, op beurzen foppen ze je ook waar je bij staat.
En als je een Duits uniform wilt aanschaffen kun je wel vlekkeloos vertrouwen op de koper maar ga er vanuit dat deze het meestal fout heeft.
Om een compleet uniform in elkaar te zetten rad ik je aan om er eerst wat boeken over te kopen.
Los daarvan is het ook aan te raden om referentie boeken over de jasjes e.d. aan te schaffen, een paar boeken van totaal 250.- (ruim genomen) houd zijn waarde vrij goed. Maar een miskoop van 500.- kost je al gauw 450.-
Ook kan je verzamel richting veranderen van b/v Duits naar Nederlands, als je dan een uniform of wat kwijt wilt ben je daar een tijdje mee bezig. Ook zijn replica`s zeer lastig te verkopen.
Dus zoals kugel zegt; draai een jaartje rustig mee en koop veilige dingen zoals simpele medailles voordat je op iets groots hapt.
En vragen staat vrij hier op he forum, zo ben ik ook begonnen. Eerst met grote plannen maar naderhand toch klein, maar na een tijdje te hebben meegedraaid heb ik ook grotere aanschaffen gedaan (zie mijn collectie topic)