ik kijk al een tijdje mee in andere topics met prachtige collecties van helmen en uniformen en andere spullen
ook zullen jullie wel gemerkt hebben dat ik af en toe is wat leuke objecten er tussen uit pik.
veel mensen zullen daarom ook wel wat dingen herkennen (meer dan de helft komt ook van het forum vandaan)
in het nieuwe jaar komen er zeker nog wel wat nieuw spul bij, heb nog een oogje op een 3-tal Duitse medailles.
omdat ik zelf nog weinig kennis bezit over de vele verschillende spullen en onderdelen, ga ik nu veel uit op gevoel, zeker als ik het object in handen heb.
ik had eerst een vitrinekast met daarin niet alleen wo2 spullen maar ook modelbouw en nog andere interesses (fossielen en munten).
dat wilde ik niet zo laten zien (chaotisch) en gister een nieuwe vitrinekast aangeschaft (moet er nog wel een lampje in maken, nu een beetje donker)
nu het er zo veel beter uit ziet, kan ik het aan jullie laten zien

de vitrine kast

wat kleine dingetjes, zoals een Frans biljet uit 1943.
een aantal hulsjes, een Russische koppelslot, wat munten (Duits en Nederlands) een herrineringsmunt uit kamp Westerbork.
ook een Repro Airborne klikker, was een souvenir die mijn broer had meegenomen uit Frankrijk.
een rijwielbelasting plaatje en nog wat medailles uit Rusland.
een aantal Duitse postzegels en nog wat inflatiegeld uit 1923 en 1924 (1 miljoen Mark (hehe ben rijk

mijn Duitse civiele gasmasker.
met daarnaast de SchieBbuch, met een foto van een gasmask apel, 2 stofbrilletjes (zien er nog super goed uit) en als laatste mijn EK2 met zwaarden.
(ook heb ik hier nog een repro Duitse onderscheiding liggen, deze wil ik nog wel weg doen (iemand interesse? pm me dan

mijn Nederlandse gasmasker, jammer genoeg is er 1 riempje gescheurd, maar nog voor de rest in goede staat.
de waterproofset voor de M1 gasmasker en wat bodemvondst hulzen met originele M1 garand magazijnen.

mijn Belgische civiele gasmasker, met daarachter een U.S. First Aid.
en deze is vrij bijzonder, een U.S. gasmeter uit de wo2, in goede staat (ben er vrij zeker van dat die het nog doet)

de nieuwste aanwinst, een Belgische militaire gasmasker.
aan de zijkant, buiten de vitrinekast ligt de zak waarin je hem kan opbergen.
ik had er geen ruimte mee voor om ook die er in te leggen.
nu deze bijna vol is moet ik helaas in mijn andere vitrinekast wat ruimte gaan maken

en nog wat naoorlogsspul

mijn doelen:
- een Westwall medaille (met zakje)
- een Winterslacht im osten medaille
- een edelweiss
- een Wherpass
- US garand hulzen
wat vinden jullie er van?
groeten
Robbert