Toon je thema foto/impressie

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Mooyman schreef:
marloes schreef:
Mooyman schreef:Ja waar vind je deze spullen zoal Marloes, antiek winkels, curiosa of rommelmarkt/antiek beurzen?.
En ben je misschien net zo gedreven om leuke spullen te vinden als ons militaria verzamelaars?.
Ik ga vrijwel dagelijks naar de rommelmarkt en daar vind ik heel veel.
Daarnaast krijg ik ook vaak dingen van mensen die weten dat ik dit allemaal spaar.
Daarnaast vind ik erg veel militaria die ik dan weer verkoop om leuke burgerspullen van te kopen.
Je zei al dat je eigen ondernemer bent, heeft het dagelijks bezoeken van die rommelmarkt daar dan misschien ook mee te maken? of is dat puur hobby?.
Iedereen is afhankelijk van het krijgen van spullen, gekregen spullen krijgen bij mij dan ook altijd een bijzonder plekje en verlaten dan ook nooit mijn collectie ongeacht of het nu wel of niet in mijn collectie past.
Dat je vaak militaria vind is natuurlijk weer erg interessant voor de meeste leden hier, wat heb je zoal al gevonden en misschien kan je het in de toekomst hier eens aanbieden :wink: .
Ik sta op het punt ruim 200 artikelen te koop aan te bieden op een eigen soort verkoopsite.
Meeste burgerspul maar er zit ook wel militair bij.
Ik hou jullie op de hoogte.
De rommelmarkt is hobby, werk, passie en de honden moeten toch uitgelaten worden...

En Timo...in connectie tot jouw foto van bezet nederland...

Afbeelding
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

marloes schreef:
De rommelmarkt is hobby, werk, passie en de honden moeten toch uitgelaten worden...
Mijn hobby is nog net niet mijn werk maar zeer zeker mijn passie, misschien herkenbaar, maar stel er dan ook zelfs onze vakantie bestemming op af :roll: :wink: .
Bezoek dan beurzen, wel of niet als standhouder, musea en ook rommel/antiek beurzen.
Dat alles meestal in de regio van de gehele Veluwe en moet eerlijkheid halve dan ook zeggen dat ik, op een paar gelukjes na, nooit echt veel vind, mijn vriendin daar in tegen komt vaker met tassen vol thuis :wink: .
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

leuk gedaan marloes
Starting up again
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

inmiddels hebben we een nog betere, authentiekere versie, incl watermerk, laatste stempels, etc.
museum kwaliteit reproducties waar we dus zonder moeite in kunnen tekenen, niet bang hoeven te zijn voor slijtage, etc
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Om het TOPIC maar in style te houden is hier mijn beschijden impressie :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik heb ook maar effe 2 foto's gemaakt.
Hier: Nederland in de tweede wereldoorlog

Afbeelding


En hier wat verzetsitems van in nederland(Illegale blaadjes en 2 armbanden van NBS,3de is nog niet binnengekomen)

Afbeelding
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Mooie en interessante RAD spullen Brian, ook de Nederland/verzet spullen zijn zeer interessant.
Wat is de achter liggende gedachte om dit te verzamelen Robin?.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik spaar niet alleen van nederland of verzetsitems,maar ook van Engeland en Amerika en Duitsland,etc.Maar ik spaar die verzetsitems en die nederlandse items omdat ik het interresant vind en ik had er al een paar spullen van(Van mijn opa en oma's).En ik wilde er graag meer spullen van hebben.Ook omdat mijn opa's en oma's regelmatig komen kijken en die vinden dan die spullen wat ze zelf kunnen herkennen en die ze vroeger ook hadden ietsjes interresanter dan die legerspullen.

Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

hierbij mijn impressies:

01: Feuerwehr/Feuerschutzpolizei
Afbeelding


02: Schutzpolizei des Reiches
Afbeelding
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik ben ademloos van bewondering Ernst!
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Ernst-H schreef:hierbij mijn impressies:

01: Feuerwehr/Feuerschutzpolizei



02: Schutzpolizei des Reiches
Wow, hele mooie collectie!!
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

super....ziet er mooi uit:D
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Prachtig!
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Zeer mooi Robin en ernst
Starting up again
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Mooi Ernst!
Gesloten