Gevonden met metaaldetector; maar wat is het?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
starter
Lid

Gevonden met metaaldetector; maar wat is het?

Bericht door starter »

Gister gezocht met een metaaldetector op privé terrein waar naar verluit 2 Canadeese tanks door Duits afweergeschut opgeblazen zijn.
Nu hebben we dit volgende gevonden, en willen we graag weten wat het is! En als iemand weet hoe ik het goed en snel schoonmaakt, graag hoor ik van je... Ik ben tot hier gekomen met veel Soda en hard schrobben!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om de foto's te bekijken moet je er op klikken; je wordt doorgestuurd, ik ben er nl nog niet helmaal uit hoe ik foto;s moet posten
(ook tips hierover zijn welkom! )

Alvast bedankt!
Bolt Action
Lid

Re: Gevonden met metaaldetector; maar wat is het?

Bericht door Bolt Action »

Ik vermoedde een van de afdekplaten van de wielen, maar na even wat afbeeldingen te bekijken meen ik dat dit het luik op de bovenkant van een vroeg model is. De meeste hadden 2 openslaande luiken, maar sommigen hadden naar mijn weten ook een enkele.
starter
Lid

Bericht door starter »

Bedankt!

Je hebt het over een 'vroeg model' Een model van wat bedoel je?
Bolt Action
Lid

Bericht door Bolt Action »

Kweet het niet zeker, beste dat iemand anders op dit forum dit ding ff bekijkt. En vergeet het vroege model, waarschijnlijk nog steeds een klep, maar dan van een M4A3 Sherman.
Plaats reactie