luftwaffe zwaarden en dolken

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

Ernst,

ik probeer ook een foto te vinden, dan plaats ik hem hier.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Hallo,

Ten eerste wil ik Dutchknive proficiat wensen met zijn zeer bijzonder en mooie collectie bajonetten en zwaarden, its not my cup of tea maar bedankt voor het delen van zo'n mooie collectie met ons :wink: .

Ernst,

Ik weet dat je nogal prat gaat op voorschriften maar wil je toch graag vertellen dat men, vooral op het end, de voorschriften van iedere tak van de Duitse organisaties met voeten overtreed en dat men, vooral te velde, persoonlijke aanpassingen maakte, dat gold zowel voor de uniformering als wel bvb uitrusting en wapens.
Zelf heb ik bvb maar weinig uniformstukken waar niet een persoonlijke aanpassing aan gedaan is, de ene jas is bvb ingekort terwijl bij de ander iets aan de taille is gedaan.
Niemand was gelijk maar aangezien de meeste spullen toch standaard werd uitgereikt werd er dus ook op grote schaal aanpassingen gedaan om het dragen er van aangenamer te maken.
Voorschriften zijn goede geleid gidsen maar staar je er vooral niet blind op daar er nogal afwijkend materiaal is wat dan dus niet aan dergelijke voorschriften voldoet maar zeer zeker authentiek is.
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Meindert,
wat je zegt is allemaal bekend. Wees gerust,...ik heb geen lessen nodig over hoe en in welke context ik voorschriften moet lezen. :roll:

zoals ik zelf ook al noemde: "er is altijd wel iemand die zich niet helemaal aan de voorschriften houdt"
Daarnaast heb ik zelf het bewijs gevonden waar ik zelf om vroeg.

Case solved, discussion closed !
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Dus post maar weer eens wat zwaarden en dolken!
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Ernst-H schreef:
Meindert,
wat je zegt is allemaal bekend. Wees gerust,...ik heb geen lessen nodig over hoe en in welke context ik voorschriften moet lezen. :roll:
Hallo Ernst,

Was ook niet als les bedoeld maar welgemeend advies, doe er mee wat je wilt, neem het mee als bagage zou ik zeggen :wink: :lol: .
Weet uit ervaring dat door sommige verzamelaars de voorschriften te pas en te onpas als de enige waarheid worden beschouwd.
Ben er dan ook gerust op dat die verzamelaars, alleen al om die reden, vaak interessante items aan hun voorbij laten gaan :wink:.
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

laatste aanwinst:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

*kwijl* *kwijl*
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

en nog een,

Afbeelding
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

en de laatste, ben nog wel bezig met een andere offciers versie, laat het weer weten als eea lukt:

Afbeelding

eerst even sparen denk ik.
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

Ernst,

weet jij welke portepee werd gedragen op de polizei onderofficeirssabel, de egale aluminium, of de grijs/groene?
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Buiten gewoon mooi!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

dat moet een fortuin zijn, maar het ziet er weer domweg schitterend uit!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

je moet wat, ik ben 37 (een ouwe) en een nieuwe caravan kost algauw 10-15000 euro, zit je met zo'm sleurhut tussen de sjonnies en de anita's, en lees je de leesmap van 6 weken oud. dan maar geen sleurhut, en dan wordt het weer een ander verhaal. ik heb geen binding met een nieuwe auto, ik verbouw mijn toko zelf wel, en heb een leuke baan, dan kan ik of, veel geld sparen, of een leuke verzameling aanleggen. tip van een ouwe, haal een goed diploma, zoek een leuke baan, en negeer nieuwe auto's, kun je elke week toch je pintje pakken, kom je eens ergens, en heb je tijd en geld over voor je hobbie, maar ja, iedereen zijn prioriteiten.


JUST MY THOUGHTS
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

dutchknive schreef:je moet wat, ik ben 37 (een ouwe) en een nieuwe caravan kost algauw 10-15000 euro, zit je met zo'm sleurhut tussen de sjonnies en de anita's, en lees je de leesmap van 6 weken oud. dan maar geen sleurhut, en dan wordt het weer een ander verhaal. ik heb geen binding met een nieuwe auto, ik verbouw mijn toko zelf wel, en heb een leuke baan, dan kan ik of, veel geld sparen, of een leuke verzameling aanleggen. tip van een ouwe, haal een goed diploma, zoek een leuke baan, en negeer nieuwe auto's, kun je elke week toch je pintje pakken, kom je eens ergens, en heb je tijd en geld over voor je hobbie, maar ja, iedereen zijn prioriteiten.


JUST MY THOUGHTS
zit wat in. Vooral de sleurhut is een enorm sterk argument. (ik heb een hekel aan die hokken op wielen)

Ik ga liever met de tent naar de alpen o.i.d.
Maar ach, ik ben 16 (bijna 17)...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

komt tijd, komt grolsch!
Plaats reactie