Wapenwet NL
-
- Lid
Wapenwet NL
- Opgelost.
Laatst gewijzigd door wo2-freak op 30 jun 2010, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Lid
Re: Wapenwet NL
Dolken en bajonetten zijn in NL legaal te houden zonder vergunning.
Onklaargemaakt grendelgeweren ook (loop doorboort en grendel vastgelast). Alle wapens die hier niet aan voldoen zijn niet in orde met de NL wet, alle (semi)automatische wapens mag je in het geheel niet hebben zonder vergunning.
Onklaargemaakt grendelgeweren ook (loop doorboort en grendel vastgelast). Alle wapens die hier niet aan voldoen zijn niet in orde met de NL wet, alle (semi)automatische wapens mag je in het geheel niet hebben zonder vergunning.
- beno
- Lid
Welke wapens aan te raden?
Koop gewoon wat je interessant/mooi vindt. K98's zijn leuk, maar je kunt ook altijd een G98 kopen. Anders heb je nog Lee enfields, Hemburgs, mauser 89, fusil mle 1886, mosin nagants (die zijn goedkoper)... Het is te zien natuurlijk wat je leuk vindt, maar hou er rekening mee dat dat een stuk van je budget zal wegnemen
Koop gewoon wat je interessant/mooi vindt. K98's zijn leuk, maar je kunt ook altijd een G98 kopen. Anders heb je nog Lee enfields, Hemburgs, mauser 89, fusil mle 1886, mosin nagants (die zijn goedkoper)... Het is te zien natuurlijk wat je leuk vindt, maar hou er rekening mee dat dat een stuk van je budget zal wegnemen

- Jan Klaassen
- Lid
Hmm... normaal vind ik het altijd vervelend als mensen dit soort dingen zeggen; maar het klinkt een beetje alsof je door je geld heen moet x) 1000 euro als 17-jarige is inderdaad bovengemiddeld, maar je zal het nodig hebben zodra de klok je verjaardag inluidt!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
- earlymb
- Lid
- Ontvangen: 20 keer
- Contacteer:
Alleen voor 18 jaar en ouder, dus in alle gevallen voor jou niet toegestaan. Die repro aardappelstamper is onder alle omstandigheden streng verboden!jurgen schreef:Dolken en bajonetten zijn in NL legaal te houden zonder vergunning.
- zjopske
- Lid
- Contacteer:
Behalve als ze doormidden gezaagd zijn (niet aan te raden)jurgen schreef:Alle (semi)automatische wapens mag je in het geheel niet hebben zonder vergunning.
De repro stiel hand is inderdaad zo illegaal als iets.
Ga gewoon door met het kopen van simpele dingen, dan komen de geweren vanzelf.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
-
- Lid
Ik vind de optie van wapens doormidden zagen zo onomschrijfelijk "slecht" (om geen erger woord te moeten gebruiken) dat ik ze liever niet eens vermeld.
Maar officieel is het dus inderdaad een optie.
Maar officieel is het dus inderdaad een optie.
- christiaan1989
- Lid
Ik zou inderdaad even goed nadenken wat voor geweer je graag zou willen hebben, er bestaat namelijk een groot prijsverschil tussen de verschillende modellen.
Of wat zjopske zegt, begin met de iets goedkopere dingen, geweren zijn vrij prijzig.
@ jurgen: Inderdaad, dat is gewoon een wapen totaal om zeep helpen (onklaar maken eigenlijk ook al).
Of wat zjopske zegt, begin met de iets goedkopere dingen, geweren zijn vrij prijzig.
@ jurgen: Inderdaad, dat is gewoon een wapen totaal om zeep helpen (onklaar maken eigenlijk ook al).
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
-
- Lid
- Opgelost.
Laatst gewijzigd door wo2-freak op 30 jun 2010, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- christiaan1989
- Lid
Het lijkt op een echte, dus in NL verboden!
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
- LordChaos
- Lid
Als een wapen ook maar echt lijkt, is het verboden in Nederland. Ook al kan je er niets mee beginnen, je zou eventueel andere mensen, die het verschil met een echt wapen niet zien, kunnen bedreigen.
"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
- earlymb
- Lid
- Ontvangen: 20 keer
- Contacteer:
Precies; elk replica wapen (= gelijkend op een echt wapen) is in NL onder alle omstandigheden verboden. In de rest van Europa zijn replica's niet zo'n probleem, dus in België mag hij gewoon. Helaas, het is niet anders.LordChaos schreef:Als een wapen ook maar echt lijkt, is het verboden in Nederland. Ook al kan je er niets mee beginnen, je zou eventueel andere mensen, die het verschil met een echt wapen niet zien, kunnen bedreigen.
Als je persé een geweer wil hebben (wat ik me best voor kan stellen) kun je het beste voor een volgens de NL wet onklaargemaakte K98 of een ander model grendelgeweer gaan. Zorg er wel voor dat hij officieel van een meerderjarig persoon is.
Er is best veel mogelijk, maar je moet eerst de benodigde vergunningen hebben.

-
- Lid
- Opgelost.
Laatst gewijzigd door wo2-freak op 30 jun 2010, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- racefiets
- Lid
- Gegeven: 3 keer
- Ontvangen: 35 keer
Klopt. Enkel mag je je daar niet mee in het openbaar vertonen. Enkel degelijk verpakt vervoeren.
- zjopske
- Lid
- Contacteer:
Ja, en zo is het...
In België ligt het heel anders, daarom kun je daar veel meer legaal kopen wat in Nederland illegaal is.
En er valt in Nederland niet mee te trekken van jamaar... So be it!
In België ligt het heel anders, daarom kun je daar veel meer legaal kopen wat in Nederland illegaal is.
En er valt in Nederland niet mee te trekken van jamaar... So be it!
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!