Ja je weet wel.
Relic helm gevonden in Arnhem.
Of verkoper heeft het gekregen van een veteraan die daar en daar heeft gevochten.
Of de veteraan zelf,die mooi in geuren en kleuren verteld over het bewuste item.
Ja mensen,hoe dikwijls hoor je niet dat bijvoorbeeld die helm die je wilt kopen,eigenlijk werd gevonden in Stalingrad oid.
Of die gewondenbadge werd door de veteraan van een dode Duitser geplukt.
Hoe dikwijls hoor je niet zulke verhalen over het bewuste item.
In hoeverre geloof jij zo'n verhaal?
Ik persoonlijk geloof daar enkel in als er bewijzen bijzijn die onweerlegbaar zijn,anders koop ik gewoon het artikel en niet het verhaal.
En jullie?
Ook het volgende:
Het komt van een veteraan,dus het moet wel echt zijn.
Ja,nee?
Het "verhaal" achter een item !!!
-
Glenn Janssens
- Lid
- LHek
- Lid
- Contacteer:
- robin.h
- Lid
- Contacteer:
- LHek
- Lid
- Contacteer:
Ik heb nog nooit gehoord van veteranen die militaria verkopen, ik heb meer gehoord van dat ze militaria geven, niet verkopen. (betekend nog niet dat ze niet bestaan) Als het de zogenaamde kinderen van een veteraan zijn zou ik wel oppassen.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
-
Glenn Janssens
- Lid
Klopt Robin.
Dat is al één goede reden.
En niet elke veteraan is een VETERAAN,getuige daarvan zijn de zovele nepveteranen die elk jaar meer en meer bovenkomen.
Ook al is hij een rasechte veteraan,dan wilt het ook niet zeggen dat zijn oorlogssouveniers origineel zijn.
Vele veteranen hebben NA de oorlog nog "inkopen" gedaan om hunne tijd te herdenken.
Soms weten ze dit zelf niet meer na al die jaren en denken ze welgemeend dat hun spullen TIJDENS de oorlog zijn gevonden,afgenomen of hoe je het wilt noemen.
Of de originele spullen van de veteraan zijn tijdens bezoekjes van 'verzamelaars' verwisseld met kopieen.
Want niet elke veteraan is verzamelaar en kent het verschil tussen origineel en fake.
Dat is al één goede reden.
En niet elke veteraan is een VETERAAN,getuige daarvan zijn de zovele nepveteranen die elk jaar meer en meer bovenkomen.
Ook al is hij een rasechte veteraan,dan wilt het ook niet zeggen dat zijn oorlogssouveniers origineel zijn.
Vele veteranen hebben NA de oorlog nog "inkopen" gedaan om hunne tijd te herdenken.
Soms weten ze dit zelf niet meer na al die jaren en denken ze welgemeend dat hun spullen TIJDENS de oorlog zijn gevonden,afgenomen of hoe je het wilt noemen.
Of de originele spullen van de veteraan zijn tijdens bezoekjes van 'verzamelaars' verwisseld met kopieen.
Want niet elke veteraan is verzamelaar en kent het verschil tussen origineel en fake.
-
Verzamelaar_Freak
- Lid
- Mooyman
- Lid
Koop een item dan ook alleen om het item en niet voor het interessante verhaal wat een eventuele verkoper er bij verteld.
Kom het zelf nog maar weinig tegen dat een dergelijk " verhaal" ook daadwerkelijk klopt, op een enkeling na is het dan ook vaak een verkopers praatje ipv werkelijkheid, en wat geeft het als een item origineel is behoeft er toch geen verhaal bij verzonnen te worden.
Kom het zelf nog maar weinig tegen dat een dergelijk " verhaal" ook daadwerkelijk klopt, op een enkeling na is het dan ook vaak een verkopers praatje ipv werkelijkheid, en wat geeft het als een item origineel is behoeft er toch geen verhaal bij verzonnen te worden.
-
Glenn Janssens
- Lid