huis van mijn oma en opa voor de oorlog en tijdens de oorlog

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

huis van mijn oma en opa voor de oorlog en tijdens de oorlog

Bericht door sander vw »

dit is het huis van mijn opa en oma voor de oorlog de andere is van tijdens de oorlog, als het gebombardeert geweest is door brandbommen
http://img3.imageshack.us/my.php?loc=im ... C00420.jpg

http://img3.imageshack.us/my.php?loc=im ... C00421.jpg

hebben jullie ook van die foto's ('vergelijkfotos') laat maar eens zien! :)
groeten sander
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Prachtige vergeljking, zonde van het huis...
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

ja zonde van het huis, mijn opa heeft tijdens de oorlog in 8 huizen gewoont en daarvan zijn er 6 van gebombardeert en een dat ingepalm t werd als hoofdkwartier (hij heeft dan nog een half jaar tussen de duitse kolonels gezeten) :P
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

8 huizen geld teveel :D
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Zo'n foto heb ik ook van het huis van mijn opa. Hij had de pech net langs een molen te wonen die flink gebombardeerd werd omdat het als observatiepost werd gezien. Dat huis van hem was er nog veel slechter aan toe dan het huis van sander, alle muren waren om en er was niks meer van over
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

amai, bij mijn opa hebben ze het platgegooit omdat het zo groot was. 8 huizen, waarvan 2 van hem, de school van z'n moeder, een die hij verhuurde an iemand, en de rest gekreegen of zoiet maar van da duits hoofd kwartire intresseerd mij hetmeest spijtig dat hij daar geen foto's van heeft, op een weide naast zijn huis is er een b17 neergestort, ik heb er een potje van waar opgeperst voedsel inzat voor de piloten gekregen (van men oma 's broer) van men opa hebik zo'n klein boekje (duits )gekregen waar prentjes instaan en daarnaast de vertalingen, van de wehrmacht dat heeft hij ook gevonden in een van die huizen, ook een volledig wh uniform van een duitser die zijn burger kledij meehad en zo heeft verder hgeleeft maa hij heeft alles verbrand, duitse schopjes hebik ook van m'n opa gekregen, di lagen in de tuin nadat er een tank de hofden van d soldaten had afgereden (in een loopgracht)
Plaats reactie