Mooiste aanwinst van 2010

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Chrisje1978
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2010, 20:21
Locatie: Thuis

Re: Mooiste aanwinst van 2010

Bericht door Chrisje1978 »

Volgens mij was het Canadees toch?
Vooral hun inzet gebied geeft een goed beeld : Ubique - Overal
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Mooiste aanwinst van 2010

Bericht door Nico Roelofs »

S1991 schreef:Leuke badge Nico.
Neem aan van een Artillery eenheid? Meer zou ik eigenlijk niet weten..
Het is inderdaad Artillery, de Britse om precies te zijn. Maar dat maakt deze badge nog niet bijzonder. :wink:
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Mooiste aanwinst van 2010

Bericht door Erik S. »

Nico Roelofs schreef:Voor mij is dit een goed verzamel jaar geweest waarvan ik toch wel kan zeggen dat ik hele leuke stukken aan mijn collectie heb kunnen toevoegen. Één wil ik jullie hiervan niet onthouden. Ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan weten, want waarschijnlijk de meeste zal het wel niet zo heel veel zeggen. (Verzoek aan ammo en Haplo om het niet gelijk te verklappen. :wink: )

Afbeelding

Ik dacht dat jij nog wel wat anders moois aangeschaft had Nico! :yes:
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Mooiste aanwinst van 2010

Bericht door Haplo »

Nico Roelofs schreef:Voor mij is dit een goed verzamel jaar geweest waarvan ik toch wel kan zeggen dat ik hele leuke stukken aan mijn collectie heb kunnen toevoegen. Één wil ik jullie hiervan niet onthouden. Ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan weten, want waarschijnlijk de meeste zal het wel niet zo heel veel zeggen. (Verzoek aan ammo en Haplo om het niet gelijk te verklappen. :wink: )

Afbeelding
Ik zeg niks, maar het is inderdaad een topstuk. _/-\o_
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Mooiste aanwinst van 2010

Bericht door michiel01 »

Nico Roelofs schreef:Voor mij is dit een goed verzamel jaar geweest waarvan ik toch wel kan zeggen dat ik hele leuke stukken aan mijn collectie heb kunnen toevoegen. Één wil ik jullie hiervan niet onthouden. Ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan weten, want waarschijnlijk de meeste zal het wel niet zo heel veel zeggen. (Verzoek aan ammo en Haplo om het niet gelijk te verklappen. :wink: )

Afbeelding
Waarom is deze niet "open" en koperkleurig zoals de meeste van deze emblemen?
ammo
Lid
Berichten: 3513
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Mooiste aanwinst van 2010

Bericht door ammo »

Haplo schreef:
Nico Roelofs schreef:Voor mij is dit een goed verzamel jaar geweest waarvan ik toch wel kan zeggen dat ik hele leuke stukken aan mijn collectie heb kunnen toevoegen. Één wil ik jullie hiervan niet onthouden. Ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan weten, want waarschijnlijk de meeste zal het wel niet zo heel veel zeggen. (Verzoek aan ammo en Haplo om het niet gelijk te verklappen. :wink: )

Afbeelding
Ik zeg niks, maar het is inderdaad een topstuk. _/-\o_
En ik zeg ook niks,zeer fraai
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Mooiste aanwinst van 2010

Bericht door JimK »

Mooie aanwinst Nico.
Plastic versie
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Mooiste aanwinst van 2010

Bericht door Nico Roelofs »

Thanks heren! Zoals Jim al aangeeft dit is een plastic versie. Nu zal ik de rest ook maar verklappen. Zoals de meeste Brits verzamelaars wel weten zijn plastic cap badges in het leven geroepen om metaal te besparen vanwege schaarste. De plastic emblemen waren destijds bij de soldaten niet populair en ze zijn natuurlijk gevoelliger voor breuk. Het is dan ook niet gek dat ze een stuk schaarser zijn. Daarnaast speelt het aantal oplagen van de badges ook mee en dan kom ik terug bij mijn specifieke Artillery badge. Van deze badges zijn er voor de Artillery maar een totaal van 600 stuks gemaakt. Dus je mag hier wel spreken van een vrij uniek stukje. Ja zeldzamer als een SS helm.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Mooiste aanwinst van 2010

Bericht door S1991 »

Nico Roelofs schreef:Thanks heren! Zoals Jim al aangeeft dit is een plastic versie. Nu zal ik de rest ook maar verklappen. Zoals de meeste Brits verzamelaars wel weten zijn plastic cap badges in het leven geroepen om metaal te besparen vanwege schaarste. De plastic emblemen waren destijds bij de soldaten niet populair en ze zijn natuurlijk gevoelliger voor breuk. Het is dan ook niet gek dat ze een stuk schaarser zijn. Daarnaast speelt het aantal oplagen van de badges ook mee en dan kom ik terug bij mijn specifieke Artillery badge. Van deze badges zijn er voor de Artillery maar een totaal van 600 stuks gemaakt. Dus je mag hier wel spreken van een vrij uniek stukje. Ja zeldzamer als een SS helm.
Idd een mooi uniek stukje !
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Mooiste aanwinst van 2010

Bericht door sniper snoop »

Net geen wo2. Mijn Belgische uniform uit 1950 sergeant. Waarom beste?
-> Ik heb de vest, broek, kepie en stormband.
-> Is in goeie staat.
-> En past perfect (is mijn maat wat weinig voorkomt, vooral dit model van uniform).

Afbeelding
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
ammo
Lid
Berichten: 3513
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Mooiste aanwinst van 2010

Bericht door ammo »

Een van mijn mooiste aanwinsten, Wie weet wat het is ?

Afbeelding
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Mooiste aanwinst van 2010

Bericht door sniper snoop »

ammo schreef:Een van mijn mooiste aanwinsten, Wie weet wat het is ?

Afbeelding
Een trui. :yes:
Geen flauw idee. Een pantserborende granaat/patroon?
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Mooiste aanwinst van 2010

Bericht door Haplo »

Volgens mij een 37x249R (Duitse 3,7 cm PaK 36 Pzgr.40)
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Mooiste aanwinst van 2010

Bericht door sobel »

Jantje beton gebanned en topic gesloten tot nader bericht en overleg met de rest van de staff.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Mooiste aanwinst van 2010

Bericht door michiel01 »

cleaned-up and open again.
Plaats reactie