In dit topic zal ik zo nu en dan enkele van mijn Duitse onderscheidingen plaatsen, met wat achtergrondinformatie en duidelijke foto's. Ook de meer voorkomende onderscheidingen kunnen namelijk érg mooi zijn, mits ze op de juiste wijze worden vastgelegd...
Commentaar en/of vragen zijn uiteraard altijd welkom, ik heb slechts één verzoek: Graag géén eigen foto's in mijn topic uploaden, anders wordt het onoverzichtelijk en rommelig.
Laat ik aftrappen met een van mijn topstukken, een zeer zeldzame uitvoering van het Fliegerschützenabzeichen mit Blitzbündel. Het gaat hier om een aluminium exemplaar van Juncker ROAG, welke nog steeds fantastische scherpe details heeft en bezit ook nog een groot deel van de originele donkergrijze finish op de voor- en achterzijde. Het hoeft niet gezegd te worden dat aluminium onderscheidingen bij de zeldzaamste uitvoeringen behoren, ze zijn nog een stuk schaarser dan Buntmetall.
Zoals te zien zijn de rivetten aan de vleugels en de catch periodiek vervangen, iets wat je zeer vaak ziet bij aluminium onderscheidingen, daar dit materiaal toch vrij zacht en kwestbaar is. Om een goede hechting te garanderen heeft men de rivetten door de krans geslagen.

Groet, Kugel!