Voor het fotografisch vastleggen van mijn collectie heeft één opstelling duidelijk de voorkeur, namelijk de zogenaamde 'display'. Dit houdt in dat een aantal losse items dusdanig worden gecomposeerd dat het een geheel vormt, met als doel een impressie te geven van een bepaald onderwerp of thema.
Mijn voorliefde voor deze opstelling gaat zelfs zo ver, dat ik ernaar verzamel. Persoonlijk houd ik niet van poppen en bustes of grote diorama's (welke uiteraard erg mooi kunnen zijn), maar ben ik van mening dat de kwaliteit en schoonheid van items het beste op kleine schaal tot uiting komt: 'Less is more!'
Deze displays bestaan dan hoofdzakelijk ook uit wat kleinere items, variërend van insigne's en onderscheidingen tot een enkel uitrustingsstuk of hoofddeksel. Zaak is een zo compleet mogelijk beeld te geven van hetgeen wordt afgebeeld. Compositie, belichting en cameratechniek zijn dus de voornaamste factoren die bepalen of een displayfoto slaagt of niet! 'Spelen' met de camera en Photoshop is dan ook een grote hobby van me...
Zo nu en dan zal ik in dit topic wat foto's uploaden en voorzien van een toelichting, reacties en/of commentaar zijn uiteraard welkom! Wederom slechts één verzoek: Gelieve geen eigen foto's in mijn topic te plaatsen!
Groet, Kugel!