Verkopen op wo2forum?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Verkopen op wo2forum?

Bericht door utmi »

Even een enigszins uit frustratie geboren post m.b.t. het verkopen op dit forum.

Verkoopt er überhaupt iemand nog wat hier? :?

Ik probeer spullen als eerste op dit forum te plaatsen, vraag een nette prijs; zeker ruim onder wat dealers vragen en ook wat minder dan ik op WAF of Marktplaats vraag. Wat dat betreft draag ik het forum een warm hart toe.

Het maakt niet uit wat voor spullen ik aanbied: van een scheermesje van 3 euro tot een pet van 250. Goed en origineel spul ; US, Duits, Engels, maakt niet uit. Maar kopers? Nee hoor! :frownno:

Ik vraag me dus af waarom ik hier nog spul aan zou bieden: op Marktplaats en WAF verkoop ik wel het spul wat ik hier ook aanbied. Dus waarom hier nog aanbieden? Geef mij eens een goede reden? Of ligt het aan mij…???

Graag lees ik reacties van andere verkopers! :mrgreen:

p.s. dit is niet om het forum af te zeiken, maar bedoeld als open en eerlijke discussie over het verkopen hier in het algemeen!
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Verkopen op wo2forum?

Bericht door Haplo »

De gehele verkoop ligt op zijn gat volgens mij.
Ik heb op marktplaats ook een hoop staan wat gewoon goed spul is, maar verkoop ook bijna niks.
Zowel militaria als non militaria.
Ik hoor dit momenteel zowat overal dat de verkoop slecht is.
Zal wel weer wat bijtrekken denk ik.
Het begin van het jaar is vaak wat duur voor velen.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Verkopen op wo2forum?

Bericht door patrickh »

Hoi,

Ik moet zeggen,verkoop gaat redelijk,maar in mijn geval is het toch vaak het tientjeswerk.

gr.Patrick
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Verkopen op wo2forum?

Bericht door Kugelblitz »

@ Utmi, ik had al het gevoel dat je wat geïrriteerd was over de verkoop, met name doordat je benadrukte dat het op WAF wel werd verkocht :wink:

Maar ook ikzelf verkoop hier haast niks (meer), is natuurlijk ook een kleine gemeenschap met vooral jongere verzamelaars. Maar ook Marktplaats werkt voor geen meter, lijkt inderdaad aan de tijd van het jaar te liggen...

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Verkopen op wo2forum?

Bericht door michiel01 »

verkoop is overal slecht.

zelfs op ebay liggen de prijzen ver onder het peil van vorig jaar, er zit een dip in.
verkoop op WAF valt tegen, verkoop op ebay is maar mondjesmaat, hier op het forum ligt het niveau erg laag.

Michel, kijk naar je NSKK jas, vorig jaar had je die met hoogstens 1 reductie al lang verkocht. Zo verbaas ik me over meer dingen hoor, de laatste tijd koop ik spul voor bodemprijzen maar iets verkopen...... gaat zooooo traaaaag.....
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Verkopen op wo2forum?

Bericht door Westwall »

Ik moet zeggen dat de verkoop op dit forum toch wel goed gaat. Het zijn met name mensen uit België die spullen van mij kopen via dit forum.
Gebruikersavatar
The Viking
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:00
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Verkopen op wo2forum?

Bericht door The Viking »

patrickh schreef:Hoi,

Ik moet zeggen,verkoop gaat redelijk,maar in mijn geval is het toch vaak het tientjeswerk.

gr.Patrick
Patrick als je nog een paar tientjes wil verdienen neem dan aub eens contact met mij op!

Gr. Gertjan 8)
Meer weten over Maassluis gedurende de bezetting? Kijk dan eens op: http://wo2maassluis.tumblr.com
Gebruikersavatar
Patrick.S
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2007, 09:44
Contacteer:

Re: Verkopen op wo2forum?

Bericht door Patrick.S »

Ik denk dat ook deels komt door de aard van dit forum.Dit s eigenlijk een forum bedoeld voor informatie verschaffing over de 2e wereldoorlog en geen puur forum voor verzamelaars wat WAF of USMF wel weer zijn.vandaar dat hier meer mensen zijn die hier puur informatie zoeken en geen militaria.maargoed je kan wel prijzen blijven verlagen hier maar het houd een keer op natuurlijk en dan heb je op andere fora meer kans om spullen te verkopen.
Verzamelinteresse:
Brits:43rd Wessex Infantry Division en Guards Armoured division.
Canadees:4th Canadian Armoured Division
US:Armored en Tank Destroyer eenheden en 79th en 90th Infantry Division.
martinus
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 06 mar 2009, 17:48
Ontvangen: 9 keer

Re: Verkopen op wo2forum?

Bericht door martinus »

Ik ben zelf dan wel geen verkoper maar ik wil toch wel even reageren. Het eerste wat ik op forum.wo2 doe is het marktplaats gedeelte checken.
Als ik iets leuk zie kijk ik direct op marktplaats of er iets dergelijks wordt aangeboden. Als dat niet het geval is reageer ik via marktplaats en niet via het forum. Er zullen genoeg mensen zijn die indirect via dit forum kopen.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Verkopen op wo2forum?

Bericht door coco »

Misschien ligt het ook wel aan de vraag en aanbod, ik check ook altijd eerst het marktplaats gedeelte en kom (helaas) vaak weinig tegen wat ik zoek.
Maar doordat er minder wordt gekocht, wordt er ook minder spul aangeboden wat dan weer heel jammer is.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Verkopen op wo2forum?

Bericht door Kugelblitz »

Ik moet zeggen dat ik ook weinig interessante items te koop zie op het forum. Vroeger werd er nog wel echt mooi Duits spul aangeboden, maar nu zie je dat toch weinig, of het zijn kleine dingetjes zoals foto's, speldjes etc.
Maar zoals eerder gezegd verkoop ik ook op Marktplaats niet goed en zijn ook de dealers niet zo geïnteresseerd dus zal ook wel met de tijd van het jaar te maken hebben. Soms verkoop je ineens weer erg veel...

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Verkopen op wo2forum?

Bericht door jurgen »

Persoonlijk verkoop ik niet zo heel veel (wat ik aanschaf, blijft vaak lang in de collectie) maar het valt me op dat de verkoop hier inderdaad niet geweldig loopt.
Ik heb al meermaals items voorbij zien komen die afgeprijsd waren tot ver onder de normale prijs, en nog steeds geen koper vonden. Ook op bv. 2dehands is dat het geval.

Je komt zo inderdaad wel zaken tegen voor mooie prijzen, dat is het voordeel. Zelf verkoop ik niets onder het bedrag dat ik betaald heb. Als je niet meteen in geldnood zit is er ook geen zinnige reden om er je broek aan te scheuren.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Verkopen op wo2forum?

Bericht door Erik S. »

Ik verkoop wel vaker dure dingen, maar via dit forum gaat dat gewoon lastig...
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bolt Action
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 07 feb 2010, 22:56

Re: Verkopen op wo2forum?

Bericht door Bolt Action »

Eveneens ik kijk meteen op het marktplaats gedeelte. Vaak vindt ik nog wel iets wat ik zoek of wil hebben, maar heb ik het geld op dit moment gewoon niet.
Plaats reactie