Verzameling Hongarije ww2
-
- Lid
Re: Verzameling Hongarije ww2
Hongaarse helm ''Sanitater'' helm.
Buitenzijde overgeverfd met blauw/groene kleur. Binnenzijde helm originele groene hongaarse standaardkleur.
Helm ww2, rode kruis ?
Buitenzijde overgeverfd met blauw/groene kleur. Binnenzijde helm originele groene hongaarse standaardkleur.
Helm ww2, rode kruis ?
-
- Lid
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Netjes! Mooie helm, schildering is natuurlijk altijd een beetje dubieus, maar ziet er niet verkeerd uit!
Groet, Kugel!
Groet, Kugel!

Laten we het vooral gezellig houden! 

- Schijnwerper
- Lid
- Ontvangen: 4 keer
Gasmaskerbus is een apart model ja, mooie aanwinsten.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
-
- Lid
Ik heb persoonlijk ook enige twijfel bij de originaliteit van het rode kruis. Helm en binnenwerk zijn goed. De buitenzijde van de helm is overgeschilderd maar of dat toen is gebeurd of dat dat later is aangebracht dat kan ik niet zeggen.Kugelblitz schreef:Netjes! Mooie helm, schildering is natuurlijk altijd een beetje dubieus, maar ziet er niet verkeerd uit!
Groet, Kugel!
-
- Lid
Dank je, heb intussen ook het bijbehorende gasmasker gevonden, dus de set is nu bijna compleet.Schijnwerper schreef:Gasmaskerbus is een apart model ja, mooie aanwinsten.
Op naar het volgende onderdeel.
- Schijnwerper
- Lid
- Ontvangen: 4 keer
Ja vind het wel toch knap datje dat spul toch zo bij elkaar weet te vinden, en dan nog in redelijke tot goede staat.
Böse Menschen haben keine Lieder.
-
- Lid
Het is een kwestie van geduld, veel foto's en boeken bestuderen.Schijnwerper schreef:Ja vind het wel toch knap datje dat spul toch zo bij elkaar weet te vinden, en dan nog in redelijke tot goede staat.
Sommige dingen vindt je totaal onverwachts en bij andere duurt het jaren tot je iets compleet hebt.
Het is niet een kwestie van nu heb ik geld en ga naar een beurs en koop me iets. Het is zoeken, zoeken en nogmaals zoeken en uiteindelijk vindt je een keer wat.
-
- Lid
Gasmaskerblik M1942
Weer een nieuwe aanwinst, een gasmaskerbus compleet met gasmasker en filter.
Weer een nieuwe aanwinst, een gasmaskerbus compleet met gasmasker en filter.
- Haplo
- Lid
-
- Lid
Dank je, er zijn nog enige items onderweg. Zodra die binnen zijn zal ik die ook gaan posten.Haplo schreef:Nette staat.
Zeker een mooie aanwinst.
Ben zo langzamerhand bezig om alle items in mijn verzameling(en) te fotograferen. Dit zal beslist nog enige tijd duren. Dus zo nu en dan ga ik de verschillende topic's voorzien van nieuwe afbeeldingen.
Verzamelgroet ''Frei''
- Haplo
- Lid
Dat fotograferen gaat zeker een hoop tijd in zitten.
Nieuwe stukken gaan bij mij gelijk op de foto eer ze de collectie in gaan.
Helaas zelf ook wat te laat mee begonnen, dus heb nog een hoop te doen.
Mvg/Best regards, Sipke
-
- Lid
Zo gaat het bij mij ook. Nu worden ze gelijk gefotografeerd, maar jaren terug was er nog geen sprake van een digitale camera, vandaar dat ik nog ''enige'' items moet gaan fotograferen. Daarnaast is de hiervoor beschikbare tijd jammer genoeg ook niet altijd voorhanden.Haplo schreef:Dat fotograferen gaat zeker een hoop tijd in zitten.
-
- Lid
Bilgeri laarzen
Bruin leren Bilgeri laarzen welke zeer geliefd waren bij hongaarse officieren. Onderzijde zijn eigenlijk gewone veterschoenen met een riem met daarboven een hoge schacht met opnieuw veters aan de buiten/bovenzijde.
Op de tekening draagt de officier van de gepantserde artillerie (geheel rechts) dergelijke laarzen. Ook de officier van de pijlkruisers op de foto geheel onder (2e van rechts) draagt tijdens de machtsovername in Boedapest, Bilgeri laarzen.
Bruin leren Bilgeri laarzen welke zeer geliefd waren bij hongaarse officieren. Onderzijde zijn eigenlijk gewone veterschoenen met een riem met daarboven een hoge schacht met opnieuw veters aan de buiten/bovenzijde.
Op de tekening draagt de officier van de gepantserde artillerie (geheel rechts) dergelijke laarzen. Ook de officier van de pijlkruisers op de foto geheel onder (2e van rechts) draagt tijdens de machtsovername in Boedapest, Bilgeri laarzen.
-
- Lid
Weet je ook iets over de krijgsverrichtingen van de Hongaren?
Weet je toevallig welke rol deze (nog) speelden tijdens de belegering van Budapest en de pogingen om deze te doorbreken (buurt van Tata etc.) in januari '45.
Weet je toevallig welke rol deze (nog) speelden tijdens de belegering van Budapest en de pogingen om deze te doorbreken (buurt van Tata etc.) in januari '45.