Een beetje duits

6 pnd, 20mm hispano hulzen, lee enfield, 3 inch staart

canteen, pocket knife, footpowder en lampje :p

lotje us

webbing lotje, alles origineel wo2 gestempeld

"
Veel is het NOG niet, maar het is een begin.

Volgens mij is het etiket alleen fake (kan printlijntjes zien enz.).coco schreef:Ik weet niet of dat lederfett origineel is, 1940 op het deksel en WH pakkung 1938..?
Zoiezo worden dit soort materialen op grote schaal nagemaakt en zou ik het persoonlijk alleen aankopen als je er echt in verdiept bent, maar ieder zijn ding natuurlijk.
Leuk begin zo!
Zeep was een schaarste artikel! (Misschien dat Duitsland een uitzondering was) Al vanaf 1930. Ze werden bereid met natuurlijke olieën en vetten. En die gebruikte men liever voor andere zaken helemaal al tijdens de oorlog. Hoe langer de oorlog duurde hoe schaarser goed kwaliteit zeep. Zeep die vermengd was met zand en puimsteen werd gewoon. Na de oorlog slaagde men er ook in om synthetische zeep te maken. Toen de produktie op gang kwam werd door de nederlandse huisvrouw massaal zeep in grote voorraad aangelegd.(Meerdere dozen groot verpakking was "normaal") Deze onaangebroken dozen zeep worden nog redelijk veel gevonden verkocht en aangeboden.coco schreef:Je hebt ze ook na-oorlogs meen ik.
Ik heb pas een groot verpakking gekocht netjes Duitse tekst erop naar mijn mening is die wel goed, maar de rest..?
Anderszijds, zeep was niet schaars en makelijk te krijgen op de bon dat zou kunnen betekenen dat er nog zoveel van is.
Water was lastig te krijgen (zeker in de grote steden) waardoor er een overschot aan zeep onstond..?