Wat verdient een plaats in een wo2-verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.

Wat hoort thuis in een wo2 verzameling?

Enkel items die in perfecte staat zijn en voor 1945 gemaakt
5
19%
idem, maar minus familiestukken. Deze hebben geen plaats in verzameling maar in familie-archief
0
Geen stemmen
Alles wo2 zolang het maar binnen thema/doel van de verzameling past
18
67%
Alles wat voor 1945 is gemaakt
2
7%
Ouwe troep en nieuwe troep zolang het maar iets militairs is
2
7%

Totaal aantal stemmen: 27

Ernst-H
Lid

Wat verdient een plaats in een wo2-verzameling

Bericht door Ernst-H »

hier een pol waarin ik jullie mening vraag over wat thuis hoort in een verzameling met als thema "de tweedewereldoorlog"
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

Het eerste niet ; iets dat niet in perfecte staat is kan nog zoveel mooier zijn dan iets in perfecte staat, bvb als er een mooi verhaal achter zit.
Het tweede niet ; ik vind juist dat de familiestukken een mooie plaats hebben in de verzameling en dat ze de belangrijkste stukken zijn.
Het vierde niet ; die omschrijving lijkt me nogal omslachtig :)
Het vijfde niet ; ik "kick" nu niet echt op bvb de patches die gedragen worden door de Amerikanen in Irak zoals ze op marktplaats.nl worden aangeboden ...

Blijft dus het derde over :)
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik heb twee verzamelingen.

De eerste bestaat uit voorwerpen die in mijn ogen een hoge historische waarde hebben. Denk hierbij aan foto's van Generaals en Generalfeldmarschalls, feldpostbrieven, handtekeningen etc. Deze items zal ik nooit verkopen.

De andere bestaat uit de niet unieke voorwerpen zoals medailles etc, die bestaat uit items die ik momenteel interessant vind, maar de kans dat ik ze later doorverkoop om de eerste groep uit te breiden is aanwezig.
Guido
Lid

Bericht door Guido »

een persoonlijke verzameling horen stukken thuis waar je zelf interesse in hebt of wat je graag verzameld ( is gelijk aan interesse toch?)

zo zie ik het!

maar is 1 niet ook het zelfde als nr. 3 maar dan een voorbeeld er voor? byv je kan een verzamelaar hebben die alleen perfect spul verzameld en daar alleen in interesseerd en daar alleen voor gaat ( zijn doel)
Brodie
Lid
Contacteer:

Bericht door Brodie »

Tja..............
bij mij is het wel duidelijk
Yorick
Lid

Bericht door Yorick »

Guido schreef:een persoonlijke verzameling horen stukken thuis waar je zelf interesse in hebt of wat je graag verzameld ( is gelijk aan interesse toch?)

zo zie ik het!
mee eens!

alles heeft voor iedereen een andere waarde
"Arnhem bridge. And hold it!"
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Yorick schreef:
Guido schreef:een persoonlijke verzameling horen stukken thuis waar je zelf interesse in hebt of wat je graag verzameld ( is gelijk aan interesse toch?)

zo zie ik het!
mee eens!

alles heeft voor iedereen een andere waarde
Tja, zo zie ik het ook.
Ik heb zelf op de middelste keuze gestemd, maar ik denk dat er ook genoeg (jonge) verzamelaars zijn die, misschien vooral in het begin, voor de onderste keuze gaan.
Guido
Lid

Bericht door Guido »

wie is zo niet begonnen Bjorn?
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik, ik ben vanaf het begin af aan een kritische koper geweest aangezien ik niet alles lukraak kocht. Ik heb wel dingen gekregen en daar zeg ik nooit nee tegen!
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Guido schreef:wie is zo niet begonnen Bjorn?
Ja, dat bedoel ik...ik heb zelf ook vroeger spullen gekocht, waar ik nu nog nieteens meer naar omkijk... :shock:

(Bijna) iedereen begint klein, dat is ook het leuke van verzamelen: vanaf het begin opbouwen tot een grote collectie!
Guido
Lid

Bericht door Guido »

maar roel, wvanaf welke leetijd begon jij met het verzamelen van wo2?

ik als 8 jarig jongetje spaarde flink voor een keer naar de leger dump te gaan en tussen 10 en 12 een keer begonnen met het echte verzamelen!
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

Guido schreef: ik als 8 jarig jongetje spaarde flink voor een keer naar de leger dump te gaan en tussen 10 en 12 een keer begonnen met het echte verzamelen!
Dat kan ik :D legerdump hier in Leiden was ik elke zaterdag te vinden, ik verzamel pas intensief vanaf mijn 14/15e met wild verzamelen ben pas een aantal maanden bezig met de RAD en het bevalt me goed :D
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik verzamel pas 2 jaar..
Guido
Lid

Bericht door Guido »

en dat is vanaf je?

maar dan ga je zo ie zo al serieuzer om met wat je koopt! dat ligt heel anders als je jonger bent heb ik wel gemerkt!
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

17de, ik denk dat je dan idd al kritischer kijkt. Vooral als je in contact komt met verzamelaars die je tips geven over voorwerpen.
Plaats reactie