Wat verdient een plaats in een wo2-verzameling
-
Ernst-H
- Lid
Wat verdient een plaats in een wo2-verzameling
hier een pol waarin ik jullie mening vraag over wat thuis hoort in een verzameling met als thema "de tweedewereldoorlog"
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
- Tim
- Lid
- Contacteer:
Het eerste niet ; iets dat niet in perfecte staat is kan nog zoveel mooier zijn dan iets in perfecte staat, bvb als er een mooi verhaal achter zit.
Het tweede niet ; ik vind juist dat de familiestukken een mooie plaats hebben in de verzameling en dat ze de belangrijkste stukken zijn.
Het vierde niet ; die omschrijving lijkt me nogal omslachtig
Het vijfde niet ; ik "kick" nu niet echt op bvb de patches die gedragen worden door de Amerikanen in Irak zoals ze op marktplaats.nl worden aangeboden ...
Blijft dus het derde over
Het tweede niet ; ik vind juist dat de familiestukken een mooie plaats hebben in de verzameling en dat ze de belangrijkste stukken zijn.
Het vierde niet ; die omschrijving lijkt me nogal omslachtig
Het vijfde niet ; ik "kick" nu niet echt op bvb de patches die gedragen worden door de Amerikanen in Irak zoals ze op marktplaats.nl worden aangeboden ...
Blijft dus het derde over
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
Ik heb twee verzamelingen.
De eerste bestaat uit voorwerpen die in mijn ogen een hoge historische waarde hebben. Denk hierbij aan foto's van Generaals en Generalfeldmarschalls, feldpostbrieven, handtekeningen etc. Deze items zal ik nooit verkopen.
De andere bestaat uit de niet unieke voorwerpen zoals medailles etc, die bestaat uit items die ik momenteel interessant vind, maar de kans dat ik ze later doorverkoop om de eerste groep uit te breiden is aanwezig.
De eerste bestaat uit voorwerpen die in mijn ogen een hoge historische waarde hebben. Denk hierbij aan foto's van Generaals en Generalfeldmarschalls, feldpostbrieven, handtekeningen etc. Deze items zal ik nooit verkopen.
De andere bestaat uit de niet unieke voorwerpen zoals medailles etc, die bestaat uit items die ik momenteel interessant vind, maar de kans dat ik ze later doorverkoop om de eerste groep uit te breiden is aanwezig.
- Guido
- Lid
een persoonlijke verzameling horen stukken thuis waar je zelf interesse in hebt of wat je graag verzameld ( is gelijk aan interesse toch?)
zo zie ik het!
maar is 1 niet ook het zelfde als nr. 3 maar dan een voorbeeld er voor? byv je kan een verzamelaar hebben die alleen perfect spul verzameld en daar alleen in interesseerd en daar alleen voor gaat ( zijn doel)
zo zie ik het!
maar is 1 niet ook het zelfde als nr. 3 maar dan een voorbeeld er voor? byv je kan een verzamelaar hebben die alleen perfect spul verzameld en daar alleen in interesseerd en daar alleen voor gaat ( zijn doel)
-
Brodie
- Lid
- Contacteer:
-
Yorick
- Lid
-
Bjorn
- Lid
Tja, zo zie ik het ook.Yorick schreef:mee eens!Guido schreef:een persoonlijke verzameling horen stukken thuis waar je zelf interesse in hebt of wat je graag verzameld ( is gelijk aan interesse toch?)
zo zie ik het!
alles heeft voor iedereen een andere waarde
Ik heb zelf op de middelste keuze gestemd, maar ik denk dat er ook genoeg (jonge) verzamelaars zijn die, misschien vooral in het begin, voor de onderste keuze gaan.
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
-
Bjorn
- Lid
- Brianlinden
- Lid

Dat kan ikGuido schreef: ik als 8 jarig jongetje spaarde flink voor een keer naar de leger dump te gaan en tussen 10 en 12 een keer begonnen met het echte verzamelen!
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer: