Wat verdient een plaats in een wo2-verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.

Wat hoort thuis in een wo2 verzameling?

Enkel items die in perfecte staat zijn en voor 1945 gemaakt
5
19%
idem, maar minus familiestukken. Deze hebben geen plaats in verzameling maar in familie-archief
0
Geen stemmen
Alles wo2 zolang het maar binnen thema/doel van de verzameling past
18
67%
Alles wat voor 1945 is gemaakt
2
7%
Ouwe troep en nieuwe troep zolang het maar iets militairs is
2
7%

Totaal aantal stemmen: 27

sander vw
Lid

Bericht door sander vw »

ik ben eerst begonnen met te vragen in de familie voor legerspullen van in hun legerdienst, kwas ma 9jaar, dus ja veel geld heb je dan ook nie, me het ouder worden slaat je zakgled op en zo ben ik nu een wehrmacht wo2 verzamelaar, en natuurlijk helmen
groeten sander
Guido
Lid

Bericht door Guido »

inderdaad dan ben je al meteen op weg!
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

ik verzamel pas net... Heb een US Buitenhelm 1944 Swivel Bails en Frontseam, kurk in de verf. en een russische wo2 helm, laatste jaren van de oorlog. ook nog voor de gein een russische officiers pet uit 1988 gekocht, zag ik ergens liggen, en was vrij goedkoop...

Ik ben wel erg kritisch... ik kijk goed wat ik koop :o Maar zo zijn de meesten denk ik!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Dodo schreef:ik verzamel pas net... Heb een US Buitenhelm 1944 Swivel Bails en Frontseam, kurk in de verf. en een russische wo2 helm, laatste jaren van de oorlog. ook nog voor de gein een russische officiers pet uit 1988 gekocht, zag ik ergens liggen, en was vrij goedkoop...

Ik ben wel erg kritisch... ik kijk goed wat ik koop :o Maar zo zijn de meesten denk ik!
Waarom koop je dan zo'n Russisch geval-pet?
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

BjornSpiN schreef:
Dodo schreef:ik verzamel pas net... Heb een US Buitenhelm 1944 Swivel Bails en Frontseam, kurk in de verf. en een russische wo2 helm, laatste jaren van de oorlog. ook nog voor de gein een russische officiers pet uit 1988 gekocht, zag ik ergens liggen, en was vrij goedkoop...

Waarom koop je dan zo'n Russisch geval-pet?
voor de gein... ik bedoel grotere uitgaven!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Daan S.
Lid

Bericht door Daan S. »

Ik heb erg lang hedendaagse militaria verzamelt, ben al een tijdje bezig met WO2 maar ga mijn moderne collectie gedeeltelijk verkopen, omdat ik Verder wil met WO2
Plaats reactie