D-Day

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

D-Day

Bericht door Mooyman »

Zo moet Gockel, veteraan uit de Discovery Channel docu, er 60 jaar geleden ongeveer bij gelopen hebben :wink: .
Hier een goed uitgeruste Kriegsmarine Artillerie man, foto wordt hier onder geplaatst :arrow: .
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Hier is die dan, een schitterende Kriegsmarine Küstenartillerie soldaat uit de collectie van Mooyman:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

in 1 woord : geweldig! :)
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Is een foto van het uniform ernaast ook mogelijk? Ik zie daar namelijk iets op de schouder dat mij interesseert :)
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Hallo Bjorn,

Bedankt voor het plaatsen van de foto en jou complimenten, jammer dat de foto niet echt scherp is, hij is door een vriend van mij genomen met een soort van klein digitale video camera.

Inderdaad een Küsten Arie :wink: , die langs de gehele Atlantik Wal gelegerd waren, dus ook in Nederland.
Heb bvb van een op Schiermonnikoog en het Duitse eiland Borkum gelegerde Kriegsmarine Küstenartillerie man een foto album.
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Mooyman schreef:
Heb bvb van een op Schiermonnikoog en het Duitse eiland Borkum gelegerde Kriegsmarine Küstenartillerie man een foto album.
Echt waar?
Magnifiek! Ik heb van ''Batterie Schieko'', behalve in een van de boeken van M.H. Huizinga, nog nooit foto's gezien! Interessant!
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

antwerpx schreef:Is een foto van het uniform ernaast ook mogelijk? Ik zie daar namelijk iets op de schouder dat mij interesseert :)

Dat is inderdaad een Gebirgsjäger uniform, dat heb je goed gezien Antwerpx :wink: , het is een zo geheten HBT uniform(drillich).
Heb helaas zelf geen digitale camera en ben dus afhankelijk van anderen betreffende het maken van foto's.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

BjornSpiN schreef:
Mooyman schreef:
Heb bvb van een op Schiermonnikoog en het Duitse eiland Borkum gelegerde Kriegsmarine Küstenartillerie man een foto album.
Echt waar?
Magnifiek! Ik heb van ''Batterie Schieko'', behalve in een van de boeken van M.H. Huizinga, nog nooit foto's gezien! Interessant!

Echt waar Bjorn :wink: , staan geen foto's van de Batterie zelf op maar bvb wel van de wapenkamer en de wel bekende begraafplaats Friedenhof :wink: .
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Echt heel erg mooi, ben wel jalours :D
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Dodo schreef:Echt heel erg mooi, ben wel jalours :D
Hoeft niet, als je al jaren verzamelt, zoals Mooyman, kun je een aardige collectie opbouwen :wink:, alhoewel bij mij het kwijl ook uit de mond loopt.... :D
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Dodo schreef:Echt heel erg mooi, ben wel jalours :D

Zoals Bjorn al zegt, geheel niet nodig ga gewoon door met verzamelen en over een aantal jaar praten we dan eens weer :wink: , je zal zien dat met wat geduld er veel te bereiken is, moet je er wel wat dingen voor laten en doen natuurlijk :wink: .

Succes.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Mooyman schreef:
Dodo schreef:Echt heel erg mooi, ben wel jalours :D

Zoals Bjorn al zegt, geheel niet nodig ga gewoon door met verzamelen en over een aantal jaar praten we dan eens weer :wink: , je zal zien dat met wat geduld er veel te bereiken is, moet je er wel wat dingen voor laten en doen natuurlijk :wink: .

Succes.
Doe ik!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Dodo schreef:
Doe ik!

Zeker doen! 8) , zien we in een tijds bestek van een jaar of 20 weer, succes! :wink: .
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

ziet er goed uit Mooyman! nu nog zown geschut !
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Guido schreef:ziet er goed uit Mooyman! nu nog zown geschut !

Bedankt Guido, maar die past vast niet op mijn zolder :wink: .
Plaats reactie