eindelijk lang gekoesterde droom werkelijkheid

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
-MD-
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 mar 2011, 22:21

Re: eindelijk lang gekoesterde droom werkelijkheid

Bericht door -MD- »

mmmmmm
goeie argumenten.
Maar is het niet bij deze ringen ook dat ze allemaal net iets anders zijn ivm andere makers?
Ik moet toch zeggen dat ik wel een beetje blijf twijvelen.
Want wat jullie zeggen trouw nooit iemand blind met dit soort spullen.
Ik durf het toch wel bijna te zeggen dat ik deze man geloof.
Wij hebben een iets andere band met elkaar.

Maar ik ga WEL even hier achter aan, en ik ga er nog iets meer in duiken dan ik al heb gedaan.
ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: eindelijk lang gekoesterde droom werkelijkheid

Bericht door michiel01 »

Ik wilde vanochtend na Utmi's bericht er niet al te hard opklappen met nog een negatieve mening.... Maar.... het spijt me heel erg maar ik heb absoluut geen beeld bij deze ring als origineel. Wat voor mij dat nog eens bevestigde was de originele ring van de drager, kijk naar het verschil in afwerking.

Vertrouwen is goed, controle is beter. Het mag dan een dooddoener zijn, maar het is (onder meer bij deze hobby) wel een realistische benadering. Gezien de aard van je aankoop heeft dit je niet een paar tientjes gekost. Dan al te meer is het gewoon echt heel belangrijk om de waren eerst te laten keuren. Iemand kan je nog zo goed ter wille zijn, ook die mensen maken fouten en het is zonde als je dat dan een hoop geld kost.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: eindelijk lang gekoesterde droom werkelijkheid

Bericht door 779 »

Misschien dat je de foto's op WAF forum kan zetten voor meer meningen -MD-? Omdat je nog twijfelt zeg maar.
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Re: eindelijk lang gekoesterde droom werkelijkheid

Bericht door Bert-Jan »

Hebben ze dan echt bestaan die ringen? ik dacht dat het altijd een fabeltje was....
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: eindelijk lang gekoesterde droom werkelijkheid

Bericht door utmi »

Echt bestaan ja...
@MD er zijn naar mijn weten slechts twee verschillende makers geweest. Echter is er maar een ring aan een persoon uitgereikt. er kunnen er dus simpelweg geen twee zijn. Nogmaals de gravering klopt niet en zelfs de naam is verkeerd gespeld: Krauger...
Zoals reeds gemeld bij dit soort items heeeeeel goed onderzoek doen voor aanschaf, zodat je alle kenmerken van een originele kent. Bij dit soort bedragen wil je geen gok nemen en altijd een niet goed geld terug regeling afspreken.
Zoals ik al eerder zei, serieuse kenners en kopers van deze ringen zullen ze alleen met een certificaat van DE expert Don Boyle aanschaffen. Koop minimaal zijn boek over deze ringen. (hoewel dat in dit geval nog niet eens nodig was!)
Je ziet maar, goed dat je hem hier gepost hebt... (ondanks dat leden dan gaan roepen mooi ding :frownno: )
Hoop dat ik je met mijn post heb geholpen, helaas met een ander resultaat.
Ben benieuwd of de verkoper hem terugneemt...hou ons op de hoogte.
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: eindelijk lang gekoesterde droom werkelijkheid

Bericht door sobel »

utmi schreef:Echt bestaan ja...
@MD er zijn naar mijn weten slechts twee verschillende makers geweest. Echter is er maar een ring aan een persoon uitgereikt. er kunnen er dus simpelweg geen twee zijn. Nogmaals de gravering klopt niet en zelfs de naam is verkeerd gespeld: Krauger...
Zoals reeds gemeld bij dit soort items heeeeeel goed onderzoek doen voor aanschaf, zodat je alle kenmerken van een originele kent. Bij dit soort bedragen wil je geen gok nemen en altijd een niet goed geld terug regeling afspreken.
Zoals ik al eerder zei, serieuse kenners en kopers van deze ringen zullen ze alleen met een certificaat van DE expert Don Boyle aanschaffen. Koop minimaal zijn boek over deze ringen. (hoewel dat in dit geval nog niet eens nodig was!)
Je ziet maar, goed dat je hem hier gepost hebt... (ondanks dat leden dan gaan roepen mooi ding :frownno: )
Hoop dat ik je met mijn post heb geholpen, helaas met een ander resultaat.
Ben benieuwd of de verkoper hem terugneemt...hou ons op de hoogte.

dit vind ik heel nog niet zo vreemd, iemand met minder kennis over dergelijke artikelen en er vanuitgaande dat het origineel zou zijn reageert nu eenmaal zo :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Re: eindelijk lang gekoesterde droom werkelijkheid

Bericht door Bert-Jan »

maar wat is er nu gebeurt met de ring? terug kunnen doen?
Gebruikersavatar
-MD-
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 mar 2011, 22:21

Re: eindelijk lang gekoesterde droom werkelijkheid

Bericht door -MD- »

nop niet terug.
hij gaat ook even wat na vragen, want hij beweerd dat hij hem ook als orgineel heeft gekocht.
ik heb zelf zijn aankoop bon/factuur gezien en daar staat echt op orgineel.

dus dit heeft wel een staartje.
maarja ik ga eerst op vakantie en daarna zal het me eigelijk wel ff me reet roesten(om het maar ff zo te zeggen). :| :+
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: eindelijk lang gekoesterde droom werkelijkheid

Bericht door michiel01 »

-MD- schreef:nop niet terug.
hij gaat ook even wat na vragen, want hij beweerd dat hij hem ook als orgineel heeft gekocht.
ik heb zelf zijn aankoop bon/factuur gezien en daar staat echt op orgineel.
komt het bij een grote dealer vandaan, dan heeft hij nog wel kans z'n geld terug te krijgen. Ookal staat er op een bon dat hitler hem zelf heeft gedragen, mag nooit reden zijn om aan te nemen dat, dat de waarheid is.
Plaats reactie