Na lange tijd weer eens enkele militaria-gerelateerde foto's van mijn kant. Na lang zoeken heb ik eindelijk de ontbrekende elementen voor mijn 'Luftwaffe Tropeneinsatz' display kunnen vinden, waarmee deze dan ook wel zo'n beetje af is!
De set bestaat uit een Luftwaffe M40 'SD' Stahlhelm mit Schutzbrille, een Tropenfeldflasche 31 en een Tropen Koppel mit Schloß. Tevens een paar Schulterklappen für Unteroffiziere der Fliegertruppe en een bijpassende driehoekige Hoheitsabzeichen voor op het Luftwaffe Tropenhemd.
Verder nog een Krimschild op blauwe Luftwaffe-stof, een Eisernes-Kreuz II. Klasse, het Verwundeten-Abzeichen in Schwarz, de Ostmedaille en de Deutsch-Italienische Feldzugsmedaille. Tenslotte misschien wel mijn favoriete stuk, een zeer mooi Afrika Ärmelband.
Tropische Wehrmacht items zijn over het algemeen vrij schaars en zeer aan de prijs. Sommige stukken zijn haast niet te vinden en vorderen veel geduld eer men ze tenslotte vindt. Dit geldt in het bijzonder voor tropische Luftwaffe items, aangezien dit maar een relatief kleine tak van de Luftwaffe bedroeg en er binnen de verzamelaarswereld veel vraag naar is...

Groet, Kugel!