Mijn nieuwste aankopen van de militariabeurs in Gent:
* 2 Originele privéfoto's van Adolf Hitler ingekaderd, de bovenste is in Brussel.
* 2 Wehrpassen:
=> Bovenste is van een Unterofficier, die als man van een Baubattalion verantwoordelijk was voor het aanleggen van noodbruggen, en later voor spoorwegen. Hij heeft heel wat meegemaakt in de oorlog: hij deed mee aan de inval in België, daar heeft hij ook in mijn geboortedorp gezeten, verder in Frankrijk (Parijs, slag om Duinkerken en de Loire), en na een tijdje bij de bezettingsmacht te zitten in Frankrijk kreeg hij de eer om naar Rusland af te reizen. Daar maakte hij de oorlog mee aan de Dnjepr, Poltawa, Charkow, Sint-Petersburg, ... Hij kreeg een ostmedaille en zijn werk werd blijkbaar geapprecieerd want hij kreeg ook het Kriegsverdienstkreuz.
==> Onderste is van een Sanitats-Unterofficier, hij zat bij medische eenheden en heeft in Luxemburg, de Belgische Ardennen, Frankrijk, Denemarken en het Oosten gezeten.
* Verder heb ik nog enkele postkaarten gekocht, enkele foto's en bidprentjes, waaronder 2 bidprentjes van jongens van 16 jaar die in 1945 gesneuveld zijn, en één van twee broers zoals te zien op de foto. Hieronder een selectie, de medaille is een Westwall medaille met zakje