Je nieuwste aankoop - deel 5 (documenten en fotomateriaal)
- Mooyman
- Lid
Klinkt interessant maar waar staat die afkorting NKB voor?, daar dat voor deze leek een onbekende afkorting isantwerpx schreef:Zonet gekregen van een politieverzamelaar: Doodsprentje van een pelotonsoverste van de NKB uit mijn gemeente, gestorven in het kamp van Elrich.
Ik ken nogal veel oud-NKB'ers van hier......weer gelukkigheid alom dus

Collector of uniforms of the enemy
- Peter M
- Lid
In mijn enthousiasme over het hoofd gezien dat er wel eens leken op dit gebied konden bestaanMooyman schreef:Klinkt interessant maar waar staat die afkorting NKB voor?, daar dat voor deze leek een onbekende afkorting isantwerpx schreef:Zonet gekregen van een politieverzamelaar: Doodsprentje van een pelotonsoverste van de NKB uit mijn gemeente, gestorven in het kamp van Elrich.
Ik ken nogal veel oud-NKB'ers van hier......weer gelukkigheid alom dus.

NKB staat voor Nationale Koningsgezinde Beweging, één van de grootste verzetsbewegingen in Vlaanderen
- Mooyman
- Lid
Aha, weer iets geleerdantwerpx schreef:In mijn enthousiasme over het hoofd gezien dat er wel eens leken op dit gebied konden bestaanMooyman schreef:Klinkt interessant maar waar staat die afkorting NKB voor?, daar dat voor deze leek een onbekende afkorting isantwerpx schreef:Zonet gekregen van een politieverzamelaar: Doodsprentje van een pelotonsoverste van de NKB uit mijn gemeente, gestorven in het kamp van Elrich.
Ik ken nogal veel oud-NKB'ers van hier......weer gelukkigheid alom dus.
![]()
NKB staat voor Nationale Koningsgezinde Beweging, één van de grootste verzetsbewegingen in Vlaanderen

Collector of uniforms of the enemy
- Michael
- Lid
- Contacteer:
- Jeroen2
- Lid
- Tim
- Lid
- Contacteer:
"hielp rechtstreeks bij de inname van het fort Eben-Emael" is wel wat overdreven ... het fort werd veroverd door Fallschirmjagers van de Luftwaffe. Als die pionier het fort binnenwandelde om er wat grachten uit te kuisen, bruggen te herstellen of brokstukken te verwijderen (niet kleinerend bedoeld tov de pionier hoor
), zal er wel geen Belg meer te bespeuren geweest zijn.

- gilles
- Lid
- gilles
- Lid
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer: