iriterend

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Simon
Lid

iriterend

Bericht door Simon »

ik vind verzamelaars die verzamelen nadat ze BoB of SPR hebben gezien
dat zij maar repro moeten kopen
wat vinden julie hiervan?
ik ben het beu dat er daardoor al de prijzen omhoog gaan omdat er een paar een film zien en plots ook willen verzamelen
wa tis julie mening?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Ik neem die verzamelaars niet altijd even serieus, maar iedereen heeft recht op originelen, ongeacht de motivatie van hun verzamelen.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

als ze het voor de film doen, moeten ze maar repro kopen. Maar tja, misschien zijn ze oprecht geïnterreseerd geworden in WO2. Je kan het ze uiteraard niet verbieden.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ben het wel met je eens saimen,ook lijkt het nou net of alleen die mannen van Band of Brothers de oorlog hebben gewonnen.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

dat soort dingen gebeurt vaak, dat n.a.v. een film een rage ontstaat. Wat zeker balen is is dat hierdoor de prijzen omhoog vliegen!
Iedereen wordt op z'n eigen manier geinteresseert, of dat nu door een spreekbeurt, zien van een film, werkstuk, geschiedenis op school, docu of wat dan ook gebeurt.
Dus in mijn ogen kan je het de verzamelaars die na het zien van BOB of SPR en dan willen gaan verzamelen niet schuldig nemen. Wij zijn immers toch ook een keer begonnen?
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Precies IronMarc dat vind ik ook, ik ging me interesseren in WOII mede door Saving Private Ryan/Band of Brothers maar vooral door mn WO II vondsten en metaaldetector. En alleen maar omdat je t leuk vind door BoB is t irriterend?? Raar....
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

waar hij wel gelijk in heeft is dat de prijzen enorm gestegen zijn sinds BOB en SPR, dat is wel balen maar ligt aan de vraag/aanbod markt
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Dat is 't enigste ja :lol:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

Ik ben ook beginnen te verzamelen na BoB. Wat is daar mis mee? Het is niet zo dat ik nu Airborne ga verzamelen?!
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Ja idd zo denk k er ook over!! Wat boeit 't nou als iemand na een mooie serie wil verzamele? Oke de prijzen gaan wel omhoog maja...
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Dat verzamelen is niet zo erg, de prijsstijging is daar ook een niet zo erg gevolg van. Wat véél erger is, is die misplaatst overdreven heldenverheerlijking van één enkele divisie, zo'n zaken werken geschiedvervalsing in de hand....
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

ik heb er ook geen problemen mee hoor
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Ja daar ben ook tege AntwerpX, net of die andere eenheden thuis hebbe gezete niks te doen
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

antwerpx schreef:Dat verzamelen is niet zo erg, de prijsstijging is daar ook een niet zo erg gevolg van. Wat véél erger is, is die misplaatst overdreven heldenverheerlijking van één enkele divisie, zo'n zaken werken geschiedvervalsing in de hand....
True, True!
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Ze moeten het zelf weten, maar het is idd irriterend. Zoals je tegenwoordig ook veel op marktplaats ziet;

gezocht, WO2 spul; prijs: gratis (of goedkoop)
Hallo ik ben blaat en zoek WO2 spul, liefst gratis

Deze mensen kan ik niet uitstaan, denken dat ze WO2 spul voor niets kunnen krijgen! Daar irriteer ik mij erg aan
Gesloten