nou ben ik niet mee eens
zo weet ik meteen wat de verkoper vraagt
ik haat namelijk mensen die belagelijke prijsen bieden
Bijv. voor die Franse helm 10 euro of zo
als ik de verkoper mail dan kan ik mijn bieding er op afstellen
en natuurlijk vraag ik meer foto's
Is deze helm meer waard?
-
Brodie
- Lid
- Contacteer:
- Wilco Vermeer
- Lid
- Contacteer:
Het verschil met marktplaats is, dat je bij marktplaats reageert op een advertentie. Het is geen veiling. Je kan dan altijd nog afzien van de koop. Qoop en Ebay zijn echte veilingsites. Hoogste bod is per definitie kopen die hap. Hele andere formule dus. Ik zou het zo laten, heb je verschillende manieren om zaken te kopen.
Overigens bied ik consequent te laag als de verkoper er geen minimum prijs bijzet. Ik vind dat nl heel irritant als die advertenties met hoog bod of komen we wel uit en allemaal van dat soort kreten. Als de minimale prijs er niet bij staat bied ik over het algemeen niet wat het waard is, maar veel lager. Als iedereen gewoon de mimimale vraagprijs er bijzet bied ik ten minste op dat bedrag als ik het wil hebben (mits het die prijs waard is uiteraard). Dat is dan weer het voordeel van de veilingsites, daar staat zowiezo een prijs, alleen moet je goed realiseren dat hoogste bod wel kopen betekend.
Overigens bied ik consequent te laag als de verkoper er geen minimum prijs bijzet. Ik vind dat nl heel irritant als die advertenties met hoog bod of komen we wel uit en allemaal van dat soort kreten. Als de minimale prijs er niet bij staat bied ik over het algemeen niet wat het waard is, maar veel lager. Als iedereen gewoon de mimimale vraagprijs er bijzet bied ik ten minste op dat bedrag als ik het wil hebben (mits het die prijs waard is uiteraard). Dat is dan weer het voordeel van de veilingsites, daar staat zowiezo een prijs, alleen moet je goed realiseren dat hoogste bod wel kopen betekend.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
-
Verzamelaar_Freak
- Lid