m43 lw pet

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Dodo schreef:verklaar je nader? deze werden na 1943 gemaakt. daar ging de gehele discussie over.. :o
Nu volg ik niet meer :?

Deze disussie ging over het herkennen van repro M43 Feldmützen, bij mijn weten niet over wanneer dit model werd gemaakt....
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

antwerpx schreef:
Dodo schreef:verklaar je nader? deze werden na 1943 gemaakt. daar ging de gehele discussie over.. :o
Nu volg ik niet meer :?

Deze disussie ging over het herkennen van repro M43 Feldmützen, bij mijn weten niet over wanneer dit model werd gemaakt....
ow sorry mijn fout. verkeerde pagina. maar het topic gaat niet over het herkennen van een repro. althans ik heb niets daarvan gezien toen ik net even een blik worp over de vorige 3 pagina's.

waar gaat het topic wél over?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Dodo schreef:waar gaat het topic wél over?
sander vw schreef:hallo, ik ben gisteren een luftwaffe m43 pet tegen het lijf gelopen, ik heb wat twijfels, hoe dat ik ze moet herkenne, in mijn ogen leek ze echt, de stempel met de maat was weggezweet, hij was mooi kompleet, weet iemand typische kenmerken op zo een pet te herkennen?
mvg sander
Over het herkennen van repro M43 Feldmützen van de Luftwaffe dus.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

antwerpx schreef:
Dodo schreef:waar gaat het topic wél over?
sander vw schreef:hallo, ik ben gisteren een luftwaffe m43 pet tegen het lijf gelopen, ik heb wat twijfels, hoe dat ik ze moet herkenne, in mijn ogen leek ze echt, de stempel met de maat was weggezweet, hij was mooi kompleet, weet iemand typische kenmerken op zo een pet te herkennen?
mvg sander
Over het herkennen van repro M43 Feldmützen van de Luftwaffe dus.
dan word het tijd voor een antwoord.

ah, hier:

maar vraag is of hij foto kan maken van de lusjes die aan de kleppen horen een de binnenkant! die zitten er meestal NIET op bij een kopie!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie