waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
dg1983
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 okt 2012, 15:42
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door dg1983 »

Om een oud topic weer eens aan te halen. Dhr Jan de W is nu momenteel bezig op facebook met diverse fotos.

Ook heet hij nu op marktplaats mustang1944 uit *** en staat er een telefoonnummer bij zijn advertenties

[bewerkt door Proos op 18-2-2014: geanonimiseerd]
Gebruikersavatar
panzerboy
Lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 29 mar 2013, 10:48

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door panzerboy »

wat voorn foto's op facebook ?
dg1983
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 okt 2012, 15:42
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door dg1983 »

Haalt diverse fotos overal vandaan van Facebook en websites en zit er dan zijn eigen copyrights op.

Hij vraagt op marktplaats ook om fotos en geeft dan aan dat hij met vele veteranen organisaties samenwerkt en met mail contact heeft hij een zeer kort lontje.
Gebruikersavatar
panzerboy
Lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 29 mar 2013, 10:48

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door panzerboy »

bedankt voor de reactie hoe heet deze beste man op facebook dan ?
gr ismo
dg1983
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 okt 2012, 15:42
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door dg1983 »

op facebook heeft hij de naam Jan de Wilde en hij heeft ook een facebook groep MargratenCemetery waar hij fotos neerzet van andere sites met eigen copyrights erop wat hij niet mag doen
Gebruikersavatar
panzerboy
Lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 29 mar 2013, 10:48

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door panzerboy »

oke bedankt
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door uniformverzamelaar »

Hallo,

Kan je deze foto's niet op het forum plaatsen ? Of kan dit juridisch niet ?

Ik ben namelijk geen grote fan van Facebook en comsoorten andere sites.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
dg1983
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 okt 2012, 15:42
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door dg1983 »

Ik zou ze graag neer willen zetten voor je maar heb ze liever zelf niet in handen om het zomaar te zeggen, hij heeft er diverse op zijn facebook groep staan waar hij fotos neerzet met een eigen tekst erop.
margraten
Lid
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2014, 21:07

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de Wilde Sittard

Bericht door margraten »

Waarschuwing voor valse beschuldigen ten adressen van Jan de W uit ***. Alle foto's op facebook zijn verkregen van nabestaanden en Veteranen,de persoon die deze beschuldiging heeft geuit is alleen boos dat ik geen woekerprijs wil betalen voor de door hem aangeboden foto's. De tekst in de foto's op facebook heeft neits te maken met copyright,maar is bedoeld om dergelijke schijnheiligen geen kans te geven deze te kopieren en voor veel geld door te verkopen,genoemde persoon verkoopt zelf foto's op marktplaats die hij van nabestaanden heeft afgetroggeld en bovendien probeer deze foto's dan eens te vinden op andere sites,waar ik ze zogenaamd van zou hebben gekopieeerd. Persoon heeft bovendien een dreigmail gestuurd waartegen ik aangifte ga doen bij Justitie,wie problemen heeft met mijn site,moet niet kijken,daar doet die mij en zichzelf een groot plezier mee.

[bewerkt door Proos op 18-2-2014: geanonimiseerd]
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste Margraten,

Uit ondervinding weet ik dat er mensen zijn die foto's van site's halen en ze publiceren in een boek en dit dan verkopen.
(kijk even naar de eerste post en mijn uitleg bij de foto's van "Uit de verzameling van Guy"

Ook heb ik al ondervonden op een Frans 1ste wereldoorlog dat een foto van mij werd gebruikt om op een verkoopssite mensen te bedriegen (iets verkopen wat totaal neit van hen is en de dingen zelfs niet in handen hebben !!). Het is door veel schrijfwerk en bewijzen dat ik de mensen van die verkoopssite's heb kunnen overtuigen om dit lid te schrappen van hun lijst. Als men mij toelaat wil ik hier gerust de naam van het forum en de topic plaatsen waar dit besproken is geweest)

Hiermee wil ik natuurlijk niets zeggen over Uw handelwijze en daarom mijn vraag dat de bepaalde foto's die zogenaamd ergens van een site zijn afgehaald hier te posten, zodat iedereen voor zich kan uitmaken wat er van het verhaal waar is of niet.
Ik ben van het standpunt "zolang het niet is bewezen dat het zo is, hecht ik niet veel geloof aan uitspraken van gelijk wie.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
dg1983
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 okt 2012, 15:42
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door dg1983 »

Beste Margraten of eerlijk gezegd Jan de W, ook hier krijg je het voor elkaar om hetzelfde bericht te posten. Ik zal fotos erbij pakken om aan te geven dat jezelf fout bezig ben.

Je geeft mij aan dat ik fotos pik of dergelijke zaken, zelf heb ik nog NOOIT fotos gepubliceerd om hier geld aan te verdienen.

Je wijst zelf andere mensen en organisaties aan die pikken of geld verdienen aan fotos, mensen verkopen nu eenmaal fotos om andere spullen voor hun hobby aan te schaffen.

Zelf moet je gewoon eens stoppen met die flauwekul en plaats niks op fotos die jezelf van ancestry of andere sites afhaal.

[bewerkt door Proos op 18-2-2014: geanonimiseerd]
margraten
Lid
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2014, 21:07

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door margraten »

Nee,je publiceert geen foto's,maar jat ze van anderen,en verkoopt ze voor veel geld,en daarom heb ik de foto's die ik van jouw gekocht heb niet geplaatst,nog afgezien van de spullen zoals medailles,die je hebt afgetroggeld van nabestaanden,die je op Marktplaats aanbied,maar ik zal je in de gaten houden. Hebben ze je er uit gegooid bij de 8th and 9th airforce losses facebookpaina,omdat je daar ook allerlei bullshit verkoopt,zielig hoor.
Als je denkt dat je me kunt stoppen,en met je vriendjes het alleenrecht hebt op een site over gesneuvelde militairen,kom je van een koude kermis thuis,eens kijken wat de komende maanden van jullie over blijft,als de mensen eindelijk het in de gaten krijgen wat voor club jullie eigenlijk zijn. Je moet eens naar je clubje kijken,die MACR's of andere rapporten of privé informatie van nabestaanden verkoopt. Ik plaats tenminste nog foto's en de juiste informatie,jullie denken alleen maar aan big business en zakken vullen. Maar gelukkig heb ik al berichten dat het ook anderen al begint op te vallen wat jullie uitvreten. En wat aangifte betreft wees er maar zeker van dat die doorgaat.
Voorbeeld; probeer deze foto's dan eens ergens te vinden.
Voorbeeld; probeer deze foto's dan eens ergens te vinden.
[bewerkt door Proos op 18-2-2014: geanonimiseerd]
margraten
Lid
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2014, 21:07

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door margraten »

Reiser.jpg
Wagner.jpg
Ekele voorbeelden,probeer deze dan eens op een andere site te vinden.
Ekele voorbeelden,probeer deze dan eens op een andere site te vinden.
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: waarschuwing foto's op Marktplaats Jan de W

Bericht door Mr Mojo Risin »

Dit topic gaat op slot. Dit mondt toch enkel uit in ruzie en heel wat heen-en-weer gescheld. Daarnaast lijkt is dit topic het resultaat van eerdere conflicten buiten het forum. Het wo2-forum en de staff worden hier dan ook liever buiten gelaten.

Indien jullie willen verder willen bekvechten, doe het per pb...
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gesloten