Sluit me volledig aan bij de reactie van Jabnus. Als ik de foto zo zie krijg ik sterk het idee dat je een nazi-sympathisant BENT, maar dat verhult onder het mom "ik ben een verzamelaar".
Ook ik adviseer je om die vlag daar weg te halen óf ervoor te zorgen dat niemand van buiten die vlag kan zien. Zoals je merkt aan de reacties hier op het forum is er niemand die het een goed idee vind om dit zo te laten hangen, dus dan lijkt me dat de vriendin van je vader toch ergens wel gelijk heeft.
yente schreef:Ook ben ik tegen die vlag omdat je als Nederlander je toenmalige vijand niet mag verheerlijken want zo komt het over (ookal bedoel je het zo niet).
En even off topic, het duits re-enacten door bv nederlandse of belgische groepen vind ik zelfs een beetje land verraad. Sorry maar dit vind ik nu eenmaal.
Dat dit jouw persoonlijk gevoel hierbij is vind ik best, maar de redenatie vind ik kul. Nederland heeft in het verleden oorlog gevoerd met Engeland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Indonesië, Japan en ja, ook België! Dus om mijn toenmalige vijanden niet te verheerlijken zou ik al deze vlaggen niet meer mogen hebben of tonen? Lijkt me grote onzin. Hetzelfde geld voor Duits re-enacten... gelukkig leven we in een vrij land waar de norm niet door één persoon wordt gesteld.
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND:
http://www.militariabeurshouten.com
"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"
G. Patton, American general