Kriegsfahne thuis in duitse verzameling?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kriegsfahne thuis in duitse verzameling?

Bericht door jeroen wo2 »

Sparen voor een origineel is beter, behoud tenminste zijn waarde!
Dit doet me denken aan een Originele Duitse vlag die ik vroeger in mijn collectie ruimte had hangen achter mijn Duitse poppen.
Normaal deed ik altijd de rolgordijnen omlaag zodat er geen ligt in die kamer kwam van buiten af maar op een of andere manier waren die gordijnen op een gegeven moment toch omhoog en ik had er een paar dagen helemaal niet meer aan gedacht.
Zat ik s'ochtends in de bus en kwam ik een gozer uit me straat tegen die vertelde dat de nieuwe buren van hem zich afvroegen of er in het huis waar ik woonde toevallig een neo-nazi woonde.
Diezelfde middag gelijk die vlag eraf gehaald :mrgreen:
Ook al zijn het niet je buren, als onbekende het zien denken ze gelijk rare dingen, en zeker als het op je slaapkamer hangt.
Never Back Down
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Kriegsfahne thuis in duitse verzameling?

Bericht door Nico Roelofs »

Al ben je wat mij part de grootste verzamelaar in het land maar als ik bij iemand langs zijn huis loop en ik zie iets dergelijks in het zicht hangen dan zie je mij kopschuddend nee schudden. Al weten de buren dat je verzameld, maar voor de mensen die het niet weten gaan hier rare dingen bij denken. Zal ik als verzamelaar trouwens ook doen. Als ik zoiets in het zicht zie hangen dan krijg ik namelijk het gevoel dat men een bepaalde gedachten goed naar buiten wil brengen. Hang of leg zoiets uit het zicht van mensen, dan krijg je er ook geen gezeik mee. Hakenkruizen liggen bij veel mensen gevoellig en daar hoor je als verzamelaar van materiaal uit die periode ook op een correcte wijze mee om te gaan.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Kriegsfahne thuis in duitse verzameling?

Bericht door CollectorWo2 »

Ik zou zeker zo,n vlag niet in het zicht ophangen ;)
Origineel is mooier e.d.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Kriegsfahne thuis in duitse verzameling?

Bericht door wvd »

kevin15 schreef:Ik kan aan de ene kant jullie reacties snappen maar ook omdat jullie niet de hele verzameling zien, ik ga vanavond of morgen een topic maken met de hele verzameling.
En trouwens de vlag is gekocht op een militairia beurs in duiven.
Dat de vlag daar gekocht is zegt ook niks.Bewijst alleen dat het een crap beurs is waar steeds meer fake ligt heb er laatst zelf keukenmessen gezien.Het is wachten op de bestek koffers daar en sokken.Als dat de volgende beurs weer is zullen ze mij er nooit meer zien (dit even off topic)

Heb je de vlag ondertussen verwijderd of hangt die er nog steeds.Als mijn zoon zou gaan verzamelen en dit zou ophangen is die iig nog niet klaar en was die vlag allang in de bak geflikkerd
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Kriegsfahne thuis in duitse verzameling?

Bericht door yente »

platoz schreef:Sluit me volledig aan bij de reactie van Jabnus. Als ik de foto zo zie krijg ik sterk het idee dat je een nazi-sympathisant BENT, maar dat verhult onder het mom "ik ben een verzamelaar".

Ook ik adviseer je om die vlag daar weg te halen óf ervoor te zorgen dat niemand van buiten die vlag kan zien. Zoals je merkt aan de reacties hier op het forum is er niemand die het een goed idee vind om dit zo te laten hangen, dus dan lijkt me dat de vriendin van je vader toch ergens wel gelijk heeft.

yente schreef:Ook ben ik tegen die vlag omdat je als Nederlander je toenmalige vijand niet mag verheerlijken want zo komt het over (ookal bedoel je het zo niet).
En even off topic, het duits re-enacten door bv nederlandse of belgische groepen vind ik zelfs een beetje land verraad. Sorry maar dit vind ik nu eenmaal.
Dat dit jouw persoonlijk gevoel hierbij is vind ik best, maar de redenatie vind ik kul. Nederland heeft in het verleden oorlog gevoerd met Engeland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Indonesië, Japan en ja, ook België! Dus om mijn toenmalige vijanden niet te verheerlijken zou ik al deze vlaggen niet meer mogen hebben of tonen? Lijkt me grote onzin. Hetzelfde geld voor Duits re-enacten... gelukkig leven we in een vrij land waar de norm niet door één persoon wordt gesteld.

Ik doelde vooral op dat de herinnering aan die vijand nog te sterk aanwezig is.
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Kriegsfahne thuis in duitse verzameling?

Bericht door jurgen »

Ook ben ik tegen die vlag omdat je als Nederlander je toenmalige vijand niet mag verheerlijken want zo komt het over (ookal bedoel je het zo niet).
En even off topic, het duits re-enacten door bv nederlandse of belgische groepen vind ik zelfs een beetje land verraad. Sorry maar dit vind ik nu eenmaal.
Als het gaat om een slag historisch na te spelen vind ik het nog redelijk oké maar gewoon in zo'n uniform rond lopen roept bij mij gemengde gevoelens op. Je mag het leed van toen niet vergeten.
Het zwarte deel lijkt me evident, en daar zal iedereen het wel mee eens zijn. Maar wat het rood daarmee te maken heeft is me volkomen onduidelijk.

Ik snap volgens mij wel wat je bedoelt met die vlaggen (toch in het geval van een zeer beladen hakenkruisvlag), maar de uitleg die je daaraan geeft, lijkt me volledig naast de kwestie.
Net als het hebben over landverraad wanneer je andere legers (voormalige tegenstanders) re-enact. Als ik nu helemaal niets opheb met het Belgisch leger, wat is er dan mis mee om Brits of Duits te re-enacten? En geef nu toe, (geen slecht woord over deze mensen natuurlijk) veel valt er aan het Belgisch of Nederlands leger ook niet te re-enacten als het op de tweede wereldoorlog aankomt. In mei is er wat gevochten ja, dat klopt, maar dat staat in schril contrast met eerdergenoemde legers.
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Kriegsfahne thuis in duitse verzameling?

Bericht door yente »

Met Brits heb ik geen problemen. Dat zijn onze bevrijders he. Ik geef toe dat elk land wel dingen fout heeft gedaan he.
Ik vind het gewoon nog te vroeg voor duits te re-enacten. Maar we zijn dit topic aan het vervuilen.
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Kriegsfahne thuis in duitse verzameling?

Bericht door michiel01 »

ok, ik kan me volledig te buiten aan sarcastische opmerkingen over de gang van zaken in dit topic, maar eigenlijk wil ik jullie enkel verzoeken om niet te verzanden in diverse zijsporen welke lichtelijk tot zeer offtopic zijn.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Kriegsfahne thuis in duitse verzameling?

Bericht door Edgar »

panzer45 schreef:
kevin15 schreef:Ik kan aan de ene kant jullie reacties snappen maar ook omdat jullie niet de hele verzameling zien, ik ga vanavond of morgen een topic maken met de hele verzameling.
En trouwens de vlag is gekocht op een militairia beurs in duiven.
Dat de vlag daar gekocht is zegt ook niks.Bewijst alleen dat het een crap beurs is waar steeds meer fake ligt heb er laatst zelf keukenmessen gezien.Het is wachten op de bestek koffers daar en sokken.
Doe je toch iets verkeerd denk ik :mrgreen:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Kriegsfahne thuis in duitse verzameling?

Bericht door CollectorWo2 »

Natuurlijk ligt erook bestek en servies uit die tijd daar :lol:
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Kriegsfahne thuis in duitse verzameling?

Bericht door Edgar »

thunderbird schreef:Natuurlijk ligt erook bestek en servies uit die tijd daar :lol:
En ook strijkbouten met een hakenkruis erop? :+
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Kriegsfahne thuis in duitse verzameling?

Bericht door CollectorWo2 »

Die heb ik al :)

Ik ben benieuwd naar de foto,s van de collectie.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Kriegsfahne thuis in duitse verzameling?

Bericht door wvd »

Edgar schreef:
thunderbird schreef:Natuurlijk ligt erook bestek en servies uit die tijd daar :lol:

En ook strijkbouten met een hakenkruis erop? :+
Die zullen er vast komen daar past mooi bij de vlag halt de vouwen er mooi uit
:full:
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Kriegsfahne thuis in duitse verzameling?

Bericht door michiel01 »

lijkt me duidelijk.
Gesloten