Steelhandgranaat

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Steelhandgranaat

Bericht door 779 »

jurgen schreef:Een hoger doel? Als zijnde..?
Veiligheid van- en binnen de samenleving natuurlijk :). Nu mag jij aankomen met bewijzen dat het veiliger is als heel Nederland wapens thuis heeft. 8)
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Steelhandgranaat

Bericht door CollectorWo2 »

Het nadeel is alleen dat als ze een stok zoeken om te slaan dan voldoet zo'n houten steelhandgranaat prima
Als je thuis al niet veilig bent?
Als je zo al denkt in je eigen huis,waar ben je dan?
Ieder voorwerp kan als slagvoorwerp gebruikt worden.
Je zou bv ook met een boek kunnen gooien, dus al de boeken moeten dan ook uit huis.
Met keukengerei zou je ook kunnen steken,dus alle keukengerei uit je huis en vergunning aanvragen ervoor :bonk: :mrgreen:
Gebruikersavatar
veritas
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:18
Locatie: Zuid-Holland

Re: Steelhandgranaat

Bericht door veritas »

racefiets schreef:Wie je treft is inderdaad precies zoals het werk. Het nadeel is alleen dat als ze een stok zoeken om te slaan dan voldoet zo'n houten steelhandgranaat prima.....
Het is juist een goede woordgrap.
"This is the year! it's up to us to let 'em have it!" Winston Churchill
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Steelhandgranaat

Bericht door CollectorWo2 »

Haha
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Steelhandgranaat

Bericht door racefiets »

Maar helaas wel eentje die je wettelijk nog flink op kan breken. En dan bedoel ik het bezit en niet het daadwerkelijke gebruik als stok....
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Steelhandgranaat

Bericht door jurgen »

779 schreef:
jurgen schreef:Een hoger doel? Als zijnde..?
Veiligheid van- en binnen de samenleving natuurlijk :). Nu mag jij aankomen met bewijzen dat het veiliger is als heel Nederland wapens thuis heeft. 8)
Het feit dat lege granaten, onklaargemaakte (semi-(automatische)) wapens, kogelpunten, etc. als 'wapen' gezien worden, vind ik persoonlijk gewoon belachelijk. Keukenmessen, hamers en ijzerzagen zijn vele malen gevaarlijker. Enkele weken terug zag ik op de groenplaats in Antwerpen een punker/metalhead en als broeksriem droeg hij een kogelriem. Minstens 80 patronen hingen er aan zijn broek, op het midden van het drukste plein van Antwerpen, daar kraait geen haan naar.

Zwitserland bv. is trouwens zeer vrij wat betreft wapenbezit. Vorig jaar in februari hebben de Zwitsers in een referendum nog tegen een aanscherping van de wapenwetgeving gestemd. Op dit moment schat men dat er in Zwitserland zo'n 2,5 miljoen wapens in privéhanden zijn. Op een bevolking van ongeveer 7,6 miljoen is dat een behoorlijk hoog aantal. Zeker als je weet dat ongeveer een half miljoen hiervan semi-automische wapens zijn . (Dat heeft veel te maken met het feit dat iedere Zwitser na zijn dienstplicht de mogelijkheid krijgt om zijn dienstwapen mee naar huis te nemen.) Dit betekent echter niet dat er in Zwitserland buitensporig veel schietincidenten plaatsvinden. Integendeel, uit Zwitserse politiestatistieken blijkt dat er in 2006 in het hele land 34 moorden of pogingen tot moord werden gedaan met een vuurwapen. In Nederland lag in 2005 het aantal moorden ('pogingen tot' zijn hierin niet opgenomen) op 53. Dit terwijl er in Zwitserland, volgens de officiële statistieken, ongeveer 20 meer vuurwapens in omloop zijn dan in Nederland.


Ik beweer niet dat iedereen massaal wapens in huis moet halen. Zeer zeker niet. Maar er is eveneens geen enkele zinnige reden waarom een wapen volledig dichtgelast moet worden, of doormidden gezaagd. Waarom sommige mensen zich dan blijkbaar geroepen voelen om deze verdedigen, begrijp ik dan ook niet. Verlicht me. :wink:
Plaats reactie